مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در دیدار با رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نهادینه کردن بیانیه گام دوم

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نهادینه کردن بیانیه گام دوم
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و هیئت همراه روز گذشته در دیدار با رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به این که در مقوله فرهنگی و مذهبی از ابزار هنر خیلی کم ‌استفاده کردیم خواستار تعامل بیشتر با حوزه هنری استان شد .
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر :  ۱۳۹۱۳۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حجت الاسلام «حمید رفیعی» با توجه به نقش شبکه‌ها در حوزه قرآنی، هیئت‌ها، روحانیان، مساجد و فعالیت‌های فرهنگی بر احیای ظرفیت‌های مردمی و استفاده از آن‌ها تاکید کرد و افزود: هر چند با توجه به اجرای طرح «امامت» در کشور، هنوز تا هدف‌مان فاصله داریم و این مسئله هم به واسطه نبود طلبه توانمند در حد گسترده و هم به خاطر سخت بودن کار احیای ظرفیت‌های مردمی است، اما می‌توان با تعامل بیشتر با حوزه هنری در این راستا قدم برداشت.

 وی همچنین با تاکید بر این که برای نهادینه کردن بیانیه گام دوم در مقوله جامعه‌سازی نیز باید به دنبال ظرفیت‌های مردمی برویم، اظهار کرد: به نظرم این مسئله در لایه‌های مختلف جای کار دارد و باید  ادبیات‌مان را منعکس و اشتراک گفتاری بیشتری پیدا کنیم و ظرفیت‌ها و نیازهای یکدیگر را ببینیم تا مکمل یکدیگر باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دست یاری به سوی حوزه هنری و این مجموعه فرهنگی دراز می‌کنیم زیرا اقتضای کار ما برون سپاری است و کار باید به متخصص سپرده شود.

حجت الاسلام «رفیعی» در این دیدار بر لزوم ایجاد حسینیه هنر برای ورود مستقیم هنرمندان به موضوع هنر عاشورایی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت بالای هنرهای تجسمی در خلق آثار دینی و اخلاقی، خواستار آموزش از طریق برگزاری ورک شاپ تخصصی برای دست یافتن به تولیدات ارزشمند شد.

 وی ادامه داد: این تولیدات باید در اختیار تبلیغات اسلامی قرار بگیرد تا به واسطه شبکه مبلغان به دست جامعه هدف برسد.

حجت الاسلام «ایزانلو»، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار بر همکاری و همیاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد نیز با اشاره به سابقه فعالیت در دستگاه‌های فرهنگی، بر رنگ و بوی مذهبی بودن فعالیت‌ها در تبلیغات اسلامی تاکید کرد و خواستار بهره‌گیری از طلبه‌های توانمند در عرصه‌های فرهنگی و هنری شد.

حجت الاسلام «هدایتی» همچنین بر ضرورت نقد و بررسی کتاب‌های منتشر شده در حوزه مذهبی تاکید کرد و با اظهار تاسف از این که کار کارشناسی چندانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد، گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی موجب می شود نویسنده نیز در راستای ارتقای خود در امر نویسندگی گام بردارد.

 وی به تولید کم‌رنگ تئاترهایی که رویکرد مذهبی دارد هم اشاره و تصریح کرد: باید در حوزه هنری بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

«اکرم صدیقی کلاته»، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور این مجموعه، بسیاری از دغدغه‌های مطرح شده را مشترک دانست و افزود: در نظر داریم پر رنگ‌تر از گذشته در زمینه بهره‌گیری و ورود نخبه‌های دینی در عرصه هنر گام برداریم.

 وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب در عرصه هنر، همگرایی بیشتر را زمینه‌ساز دستیابی به نتایج بهتری دانست و گفت: هنرمندان خوبی داریم که در زمینه هنر دینی کار می‌کنند و تنها نیاز به حمایت دارند.

 

 تگ ها

ارسال نظر