ضربات پنهان قلم موی در آثار "فردریک ادوین چرچ"

ضربات پنهان قلم موی در آثار
"فردریک ادوین چرچ" Frederic Edwin Church، در آثارش از نقاشی منظره و مکتب هادسون ریور پیروی می کرد
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر :  ۱۳۸۹۷۰

 فصل باران در منطقه گرمسیری/ 1866/ رنگ و روغن روی بوم/ موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو

 

گرگ و میش زمستانی در اولانا/ 1871/ رنگ و روغن روی کاغذ/ دفتر حفاظت از تاریخ ایالت نیویورک

 

آبشار نیاگارا/ 1867/ رنگ و روغن روی بوم/ نگارخانه ملی اسکاتلند

 

"فردریک ادوین چرچ" Frederic Edwin Church، نقاش آمریکایی متولد هارتفورد در آثارش از نقاشی منظره و مکتب هادسون ریور پیروی می کرد. وی به توجه زیاد به بعد معنوی در آثارش شهرت دارد.

نقاشی های وی مناظر بزرگ پانورامایی است که کوه ها ، آبشارها و غروب های خورشید ، پدیده های طبیعی چشم گیر که  هنرمند در طول سفر به قطب شمال و آمریکای مرکزی و جنوبی مشاهده کرده است، را نشان می دهد. چرچ معمولاً ضربات قلم مو را "پنهان" می کرد تا سطح نقاشی صاف و یکدست  باشد و اثری از شخصیت نقاش درتابلو دیده نشود و یا خیلی کم به چشم بیاید.

چرچ از "همبلت" پدر جغرافیای نو تأثیر بسیار پذیرفت حتی در خانه‌ای زندگی می‌کرد که قبلاً همبلت در آن سکونت داشت. آثار این هنرمند هم‌اکنون در موزه متروپلیتن نیویورک نگهداری می‌شود.

ارسال نظر