تاکید رئیس حوزه هنری کشور:

نگاه تحولی در خراسان شمالی جدی‌تر شود

نگاه تحولی در خراسان شمالی جدی‌تر شود
رئیس حوزه هنری کشور در دیدار صمیمی با مجموعه حوزه هنری خراسان شمالی که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان برگزار شد، از این که ادبیات پایداری باید محور تحول قرار بگیرد سخن گفت و بر ضرورت جدی‌تر گرفته‌شدن نگاه تحولی در خراسان شمالی تاکید کرد و آن را به معنای کم توجهی نسبت به دیگر رشته‌ها ندانست.
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر :  ۱۳۸۸۷۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، محمد مهدی دادمان، ضمن خداقوت گویی به این مجموعه، از این نهاد انقلابی به عنوان یکی از مراکز استانی خوب به واسطه زبانزد بودن از لحاظ پرکاری و پیش برندگی یاد کرد و گفت: خلاقیت و ابتکار، در کنار توجه به اولویت‌های محتوایی و آمیختگی آن با توان تخصصی و توجه همزمان به فرم و مضمون از دیگر ویژگی‌های حوزه هنری خراسان شمالی است.

وی اظهار امیدواری کرد: این روند تداوم پیدا و با برطرف شدن نواقص و کاستی‌ها، این مجموعه هم چون گذشته رو به جلو حرکت کند.

"دادمان" با اشاره به نکات مطرح شده در این جلسه، از این که به دنبال راه حل برای برطرف کردن مسائل هستیم، سخن گفت و افزود: وظیفه ما در ستاد برطرف کردن مشکلات است.

وی تقویت مراکز استانی در دوره جدید حوزه هنری را یک رکن برشمرد و اظهار کرد: در هر جایی که امکان داشته است از ظرفیت مراکز استانی استفاده کرده و در صورت نیاز برای تقویت مجموعه گام برداشته‌ایم.

وی ضمن ابراز خرسندی از این که بدنه حوزه هنری خراسان شمالی، فعال، انقلابی، چابک و اهل کار و خلاقیت است، تصریح کرد: این جمع می‌توانند با یکدیگر کارهای بزرگ انجام دهند.

 رئیس حوزه هنری کشور یکی از نقاط قوت استان را توجه به ادبیات بیان کرد و افزود: ادبیاتی از جنس پایداری باید محور تحول قرار بگیرد و چشمه جوشان شود و همه شاخه‌ها باید سر سفره ادبیات بنشینند.

دادمان خاطرنشان کرد: با حضور ریاست جدید امیدواری ما برای تقویت این بخش بیشتر است و باید نگاه تحولی در خراسان شمالی جدی‌تر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کارها و اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت پیشین اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود جدی‌تر از گذشته به حوزه رشد هنر انقلاب پرداخته شود و اثرات آن را ببینیم.

وی اضافه کرد: رشد هنر انقلاب، تربیت نیرو نیست بلکه جریان‌های هنری است که کانون آن تربیت هنرمند است.

دادمان ادامه داد: در واقع تا وقتی هنرمند متعهد، کاربلد با ذوق نداشته باشیم جریان هنر شکل نمی‌گیرد و هنر انقلاب نیز رشد نمی‌کند.

وی اظهار کرد:  اما انتطار ما کار تربیتی صرف نیست بلکه تبدیل شدن به یک جریان است، به گونه‌ای که شاهد چندین جریان زنده هنری در استان باشیم.

رئیس حوزه هنری کشور بیان کرد: با استعدادهایی که در این خطه وجود دارد به طور قطع در شعر، ادبیات داستانی و هنرهای تصویری می‌تواند اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

وی ادامه داد: برنامه ما در ستاد نیز پشتیبانی است و در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های پشتیبانی را فراهم کنیم.

قابل ذکر است دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خراسان شمالی از سال ۸۹ تا کنون، ۲۱ عنوان کتاب خاطرات شفاهی را تدوین نموده است و در حال حاضر ۵ عنوان کتاب در نوبت انتشار سوره مهر قرار دارد که در این جلسه بر همیاری و همکاری به منظور انتشار آنها اشاره شد.

همچنین این دفتر تا کنون ۳۶ محفل خاطره‌گویی ملی و استانی را برگزار نموده و در حال حاضر جزو ۵ استان برتر در حوزه تاریخ شفاهی کشور است.

ارسال نظر