امضای تفاهم نامه همکاری میان حوزه هنری و جهاد دانشگاهی استان قزوین

امضای تفاهم نامه همکاری میان حوزه هنری و جهاد دانشگاهی استان قزوین
فرشاد پیله چی رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین با حضور در حوزه هنری قزوین و در دیدار با محمدرضا امامقلی تفاهم نامه همکاری مشترک را به امضا رساندند.
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر :  ۱۳۸۸۳۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قزوین: در این جلسه رییس حوزه هنری قزوین گفت: در سند تحولی حوزه هنری «کنشگری انقلابی مبتنی بر زیست بوم و هنر» تعریف شده است، کنشگری انقلابی با توجه به مسائل روز استان و کشور باید صورت بگیرد و این مهم مستلزم احصاء مسائل اصلی استان و ارائه آن در قالب سند قابل اتکاء به دستگاه ها می باشد.

 رییس حوزه هنری خاطرنشان کرد: ما در حوزه تولید فیلم در نظر داریم چند مستند هفتاد دقیقه ای بسازیم که ناظر به مسائل روز استان باشند. پرداختن به مقوله آب و حاشیه نشینی جزو اولویت هاست ولی متاسفانه مرجع مشخص برای اولویت بندی های استان وجود ندارد.

این مسوول فرهنگی اذعان داشت: برای کنشگری انقلابی در حوزه تولید محتوا نیازمند پژوهش های نظری با صورت بندی اولیه و فارغ از پیچ و خم های دانشگاهی هستیم. در این زمینه جهاد دانشگاهی به دلیل ماهیت ذاتی و فصل مشترک های موجود تنها جایی است که می تواند به ما کمک کند.

امامقلی خاطر نشان کرد: فضای حاکم حوزه هنری در دهه شصت، فضای هم فکری و تضارب آرا بود. اندیشه ها رشد پیدا می کرد و در نهایت اثر هنری تولید می شد. امروز با وجود تولید انبوه آثار هنری برای تربیت و اندیشه نیروی انسانی باید فکر عاجل کرد. ما بر این باوریم که حوزه هنری باید مرکز رشد باشد نه اینکه مرکز رشد داشته باشد. به این معنا که برای دانشجوی علاقه مند هنر یک مرجع و پناهگاهی وجود داشته باشد که آنها را به سمت مقصدشان هدایت کند تا به تولید برسند. در این مرحله حوزه هنری سعی می کند تا آنها را به بازار کار وصل نماید، این فرایند باید در همه رشته ها و بخش های هنری اتفاق افتد و تبدیل به چرخه کار شود.

امامقلی گفت: حوزه هنری آمادگی کامل برای تربیت را دارد در این اتمسفر تربیتی مدرس و دانشجو در کنار هم در تعامل نظری و عملی یک زیست مشترک را رقم می زنند که تجربه تاریخی موفقیت این مدل تربیتی را ثابت کرده است.

رییس حوزه هنری قزوین فقدان طرح درسی کاربردی را از دیگر کاستی های موجود در حوزه تربیت هنرجو برشمرده یادآور شد: برای رشته های هنری نیازمند طرح درس دقیق و بومی هستیم برای آنکه با وجود استادهای با تجربه از طرح درس مشخص که به درد هنرجو بخورد و متناسب با شرایط بومی باشد رنج می بریم.

 

فرشاد پیله چی رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز در ادامه به معرفی واحد های فعال جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: بدون شک اشتراکات فراوانی بین حوزه و هنری و جهاد وجود دارد که با همکاری کارآمد می توان به موفقیت های چمشگیری دست پیدا کرد.

وی به ظرفیت های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: فعالیت های جهاد در حوزه های مختلفی از جمله؛ صنعت، کشاورزی، دانشگاه و درمان است که هر کدام از مجموعه ها از برنامه مشخصی برخوردارند و هدف واحدی را دنبال می کنند.

در این تفاهم نامه، ایجاد هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های هر دو مجموعه مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال نظر