معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور:

استعدادهای خراسان شمالی مورد توجه قرار بگیرد

استعدادهای خراسان شمالی مورد توجه قرار بگیرد
معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان خراسان شمالی، لازمه معرفی و شناخت هنرمندان خراسان شمالی را در سطح کشور به عنوان هنرمندان انقلابی توجه به استعدادها در نقاط مختلف استان دانست و نسبت به توجه به ظرفیت‌های موجود توصیه کرد.
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
کد خبر :  ۱۳۸۸۳۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «میثم مرادی بیناباج»، در این مراسم ضمن اشاره به ویژگی‌های شاخص این استان، از سفر مقام معظم رهبری، به عنوان عاملی مهم که زمینه ساز معرفی قابلیت‌های فرهنگی و هنری هر چه بیشتر استان شد، یاد کرد .
وی که درگذشته سکانداری حوزه هنری خراسان شمالی را بر عهده داشت با نگاه حاکی از تجربه میدانی، خراسان شمالی را سرزمین استعدادها خواند و توصیه کرد: اگر استعدادها در نقاط مختلف به ویژه شهرستان‌هایی همچون اسفراین و شیروان و دیگر شهرستان‌ها مورد توجه قرار بگیرد بدون شک این استان می‌تواند در سال‌های آتی به واسطه هنرمندان انقلابی اسلامی آن شناخته و معرفی شود.


«مرادی» همچنین با بیان این مطلب که در مدیریت استانی اولین بار است که یک مدیر زن در رأس فعالیت‌های حوزه هنری در استان قرار می‌گیرد، از تجربیات و سابقه فعالیت ریاست جدید سخن گفت و مطالعه و تخصص ادبی و فرهنگی وی را شایسته این انتخاب شمرد.
وی در ادامه و در تایید این مهم «طاهره صفارزاده» شاعر بزرگ قرآنی و دینی را یکی از موسسین ارزشمند حوزه هنری نام برد و از هنرمندان استان خواست با همراهی مدیریت جدید سبب شکوفایی هنر و هنرمندان این استان شوند.
رئیس سابق حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همراهی هنرمندان در طی ۱۶ سال حضورش در استان خراسان شمالی، گفت: حوزه هنری خراسان شمالی امروز حوزه هنری شناخته شده و پویا و در عرصه‌های متعدد فعالیتی خود در زمره مراکز استان‌هایی است که متناسب و در جهت سیاست‌های کلان حوزه هنری گام برداشته و از خود نام نیکی به جای گذاشته است.


«وحید نمازی»،ترویج و گفتمان‌سازی، جریان سازی‌های متعدد هنری، برگزاری رویدادهای مختلف هنری و ایجاد حلقه‌های ارتباطی را در زمره اقدامات و حرکت‌های صورت گرفته در این سال‌ها برشمرد.
«اکرم صدیقی کلاته» رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز به قرائت خاطره‌ای از مجموعه «آزروی دیدار» خاطرات ام البنین منصورخانی بانوی ایثارگر و مادر شهید موفق به قلم «عاطفه طالب‌پور» پرداخت و ضمن تقدیر از حضور اهالی هنر و مسئولان گفت: آنچه که تاکنون در حوزه هنری خراسان شمالی انجام گرفته است بر اساس وظیفه بوده و از این پس نیز هر آن چه که قرار است انجام شود، به واسطه وظیفه و رسالتی است که بر دوش‌مان قرار دارد.


«اباصلت رضوانی» چهره برتر هنر انقلاب اسلامی نیز با بیان این که در هنر انقلاب اسلامی هر کس که فکر کند باید نسبت به کاری که انجام داده است قانع باشد، لازم است تا در این مقوله تجدید نظر کند، تصریح کرد: کارهای بسیاری مانده است که باید انجام بگیرد به عنوان مثال در جریان شعر امام هادی (ع) متوجه شدیم که در طول تاریخ شعر فارسی، هیچ کتاب اختصاصی برای شعر امام هادی (ع) در کشور چاپ نشده است و باید از کارهای کوچک شروع کنیم تا به کارها و اقدامات بزرگ برسیم.

 

 تگ ها

ارسال نظر