مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی صاحب‌الامر مطرح کرد:

بصیرت افزایی عامل ارتقاء اجتماعی و حرکت‌های سازنده مردم

بصیرت افزایی عامل ارتقاء اجتماعی و حرکت‌های سازنده مردم
مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی صاحب‌الامر در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه هنر و نقش و اثرگذاری آن در اجتماع از این که هنر آنجا که به خدمت نیاز اجتماع برآید، بصیرت می‌آفریند و بصیرت‌افزایی و روشنگری می‌کند، سخن گفت و لازمه ارتقاء اجتماعی و حرکت‌های سازنده مردم را بصیرت افزایی دانست.
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
کد خبر :  ۱۳۸۸۳۲

حجت الاسلام «محمد افشین‌فر»، با عنوان این که شان هنر و هنرمند همان چیزی است که علامه آملی فرمودند که هنرمند ریشه در توحید و کشف حقایق عالم دارد، افزود: هنرمند با ایمان با تراوش ایمان اثر خلق می‌کند.
وی با بیان این که در حوزه هنری خراسان شمالی دیدیم که اهل هنر به سراغ دغدغه‌های اصلی انقلاب اسلامی رفتند هم چون مسئله عفاف، جمعیت، کار و اقتصاد و معیشت مردم که جزء دغدغه‌های آن‌ها بود، تصریح کرد: یکی از داشته‌های بزرگ مردم خراسان شمالی سرمایه‌ای به نام ایثار و ایثارگری است و قریب به ۳ هزار شهید دستاورد هنرتربیت پدران و مادرانی است که فتح الفتوح امام راحل را رقم زدند اما متاسفانه در دنیای هنر، آنقدر که باید به این تولید سرمایه توجه نشده است، اما حوزه هنری با بضاعتی که داشته کار را پیش برده است.


وی ادامه داد: هنر آنجا که به خدمت نیاز اجتماع برآید، بصیرت می‌آفریند و بصیرت‌افزایی و روشنگری می‌کند و ارتقاء اجتماعی و حرکت‌های سازنده مردم از بصیرت افزایی پدید می‌آید.
حجت الاسلام «افشین‌فر» با تاکید بر خلق هنر اسلامی، تبلور شهداء و فرهنگ ایثارگری در آثار هنرمندان را در این‌باره مورد توجه قرار داد و مسئولیت حوزه هنری را به واسطه ترویج هنر انقلابی و بر دوش گرفتن بار انقلاب اسلامی سنگین و ارزشمند توصیف کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: جبهه فرهنگی بانوان رونق خاص و توان افزایی بیشتری پیدا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان این که باید از ابزار هنر در بحث اشاعه فرهنگ بیش از پیش استفاده کنیم، افزود: امیدواریم با نگاه حوزه هنری به مجموعه استان به ویژه هنرمندان که از افتخارات خراسان شمالی هستند شاهد رشد، تقویت و شکوفایی استعدادها به ویژه در این بخش باشیم.


حجت الاسلام «رفیعی» با اشاره به جوان و تازه نفس بودن استان، به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که خیلی از استعدادهای این استان هنوز کشف نشده است، پرداخت.
وی تصریح کرد: با این که حوزه هنری خراسان شمالی در سال ۸۸، ۸۹ تاسیس شد اما پرتوان و پرکار بود و توانست آثار خوبی در بخش شعر آیینی و تاریخ شفاهی تولید کند.
وی در پایان از «دادمان»، رئیس حوزه هنری کشور خواست که نگاه به هنرمندان این استان و پرداختن و اعتماد به آن‌ها در دستور این حوزه قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی هم در این مراسم با مهم برشمردن رسالت سنگین حوزه هنری از این که ادبیات انقلاب اسلامی به حوزه هنری سپرده شده است، هدایت و پشتیبانی از انجمن‌ها و تولید و عرضه آثار هنری را از مسئولیت‌های حوزه هنری بیان کرد و افزود: هنر اسلامی ثمره معرفت الهی و از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردار است.


«علی بیگ زاده» حس عبودیت را نقطه حرکت هنرمند اسلامی دانست و گفت: در قاموس هنر اسلامی حرکت در مسیر غیر تقرب الهی نمی‌گنجد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که هنرمند اسلامی باید اسلام شناس باشد و هنر را درک کند، افزود: ذوق هنری و باطن پاک دو عنصر مهم در عرصه هنر اسلامی 

ارسال نظر