دادمان؛رئیس حوزه هنری کشور:

همکاری، همدلی و مجاهدت‌های هنرمندان زمینه ساز کارنامه قابل قبول حوزه هنری استان

همکاری، همدلی و مجاهدت‌های هنرمندان زمینه ساز کارنامه قابل قبول حوزه هنری استان
رئیس حوزه هنری کشور در مراسم معارفه رئیس جدید حوزه هنری خراسان شمالی و تکریم رئیس پیشین این نهاد انقلابی در امامزاده سید عباس بجنورد (ع)، همکاری و همدلی مدیران اهالی جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در این خطه در کنار توجه و مجاهدت‌های هنرمندان را زمینه‌ساز ارائه کارنامه قابل قبول حوزه هنری خراسان شمالی برشمرد.
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
کد خبر :  ۱۳۸۸۳۰


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی «محمد مهدی دادمان»، در آغاز سخنان خود با بیان این که حیات طیبه یکی از مفاهیم مورد تاکید در قرآن کریم و معارف اسلامی ماست گفت: امروز و در حال حاضر شاهد نظام گفتمانی حول مفهوم زندگی هستیم و جامعه ایرانی با دو تصویر از زندگی زیبا و پاک رو برو هستیم و در حالی که دشمنان به جد در تلاشند تا تصویری دیگری از زندگی مردم ایران را نشان و آن را زیبا جلوه دهند.
وی در این‌باره به طراحی و ساخت برخی سریال‌های داخلی توسط موسسات مختلف با مجوز رسمی نیز اشاره و آن را سراسر هجمه به زندگی پاک و طیب مردم ایران پس از انقلاب اسلامی قلمداد کرد.
«دادمان» تصریح کرد: دشمنان امروز شعارهایی را دنبال می‌کنند تا به ما بقبولانند که در ایران زندگی جریان ندارد اما واقعیت چیز دیگریست، البته مشکلات و موانع به جای خود اما به نفس قدسی امام راحل و به مجاهدت مردان و زنان رشید و دلیر ایران، زندگی پاک و طیبه معنای دیگری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: ما زنان و مردان دیگری می‌بینیم که با استانداردها و الگوهای رایج و کلیشه شده غربی‌ها زندگی نمی‌کنند، اما به تعبیر قرآن، مصداق و مظهر حیات طیبه هستند.
وی در این باره شهید سلیمانی را مصداقی بارز آورد و بر شخصیت عالی و زندگی طیب آن شهید والامقام تاکید کرد.
رئیس حوزه هنری کشور در تکمیل مطالب فوق با عنوان این مطلب که اساسا ما زندگی را جور دیگری می‌فهمیم و روایت ما از زندگی چیزی دیگریست، گفت: یک تلاش تئوریسم و حرکت مجدانه نظری در انقلاب اسلامی آغاز شده است برای تصویر دوباره حیات طیبه و جاری و ساری شدن زندگی دینی.
وی در ادامه حضور فعال زنان هنرمند و نگاه زنانه هنرمند در برنامه‌ها و فعالیت‌ها را مورد توجه قرار داد با صراحت گفت: ما تعبیر خاصی داریم و آن این است که وقتی نبرد بر سر تصویر و روابط زندگی جدی می‌شود نقش نگاه زنانه پر رنگ‌تر می‌شود و این نگاه بهتر می‌تواند زندگی را تصویر کند.
«دادمان» در بخشی دیگر اضافه کرد: هر کجا بانوی هنرمندی فعالیت دارد به دلیل تفاوت نگاه و زاویه دید، تصویر درستی از حیات طیبه جاری و ساری در متن شهدا و مجاهدین انقلاب اسلامی می‌تواند ارائه دهد.
وی با توضیحی کاملتر و بیشتر و بیان این مطلب که زندگی مفهوم بازنمایی قدرتمندی نخواهد داشت مگر با ضریب دادن تبعیض مثبت ایجاد کردن برای نگاه زنانه، دلیل انتخاب یک زن در مسند ریاست حوزه هنری خراسان شمالی را تشریح کرد و گفت: البته در این باره از نگاه هنری تماما انقلابی و مکتبی حرف می‌زنیم و رویکرد بیان شده در این قالب است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد توجه راهبردی که در حوزه هنری آغاز شده است، بیش از قبل و حداقل تلاش ما این است که این اتفاق بهانه خوبی باشد برای تبیین این نگاه نسبتا نو راهبردی و نظری.
«دادمان» در بخش دیگری از سخنانش به ارزیابی حوزه هنری خراسان شمالی پرداخت و گفت: حوزه هنری خراسان شمالی علی رغم محدودیت در منابع و پشتیبانی روند همیشه رو به رشدی را در این سال‌ها طی کرده که مرهون زحمات دوستان در مجموعه حوزه هنری توجه و مجاهدت‌های هنرمندان استان، در کنار همکاری و همدلی مدیران اهالی جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در این خطه است و سبب شده تا حوزه هنری خراسان شمالی کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

ارسال نظر