مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با حضور «محمد مهدی دادمان» رئیس حوزه هنری و قائم مقام سازمان تبلیغات کشور، «میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، حجت الاسلام والمسلمین«سید محمد افشین‌فر» مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (ع) خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی در امامزاده سید عباس بجنورد (ع) برگزار شد.
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر :  ۱۳۸۸۲۸


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، در این مراسم «اکرم صدیقی کلاته» به عنوان رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی و از تلاش‌های «وحید نمازی» رئیس سابق حوزه هنری استان تقدیر به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، در بخشی حکم انتصاب «اکرم صدیقی کلاته» از سوی «محمد مهدی دادمان» رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور آمده است: استان خراسان شمالی یکی از مناطق حاصل خیز فرهنگ و هنر بوده است. شاید بارزترین ویژگی فرهنگی این سرزمین، استعداد کم نظیر هنرمندان مردمی‌اش در گره زدن تار و پود صنعت و تولید با آرایه هنر باشد؛ نقشی که چون گلیمی خوش بافت، هم زبان‌ها و قومیت‌های گوناگون آن دیار را به هم پیوند داده و هم فرهنگ و هنر را در پیکره‌ای ملموس و کارآمد تجسم و تعیٌن بخشیده است. بر این اساس به نظر می‌رسد که راز و رمز تعالی شایسته هنر انقلابی، تمهید زمینه‌های رشد آن بر پایه سرمایه استعدادهای مومن و جوان آن استان با هدف تجلی هویت،آرمان‌ها و باورهای ارزشمند و متعالی زیست بوم و مردم آن سامان باشد. مردمی که به مثابه نمادی از وحدت عقیدتی وقومی ایرانیان، از شیعه و سنی و فارس و کرد و ترکمن و ترک و تات، در موقف‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی همواره از پیشتازان دفاع از موجودیت و اعتلای نهضت اسلامی بوده اند و در این راه شهیدانی را تقدیم کرده و رزمندگانش در سنگر مبارزه و جهاد حضور دائم داشته‌اند.
به حکم شناخت کافی سرکار از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان و سوابق، تجربیات و توانایی‌های شما، به پیشنهاد، معاون محترم راهبردی استان‌های حوزه هنری، سرکار عالی را به «ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی» منصوب می‌نمایم.
لازم به ذکر است، «اکرم صدیقی کلاته» متولد سال ۱۳۶۱ در شهر بجنورد، دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است که سابقه 10 سال حضور در حوزه هنری و پست‌های مسئولیتی تحت عنوان معاون فرهنگی و هنری، کارشناس دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها در ستاد تهران، مسئول دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری، آفرینش‌های ادبی،آموزش و پژوهش و نیز نمایش در استان و همچنین فعالیت دو ساله در حوزه تهیه‌کنندگی و برنامه‌سازی رادیو در صدا و سیمای استان را در کارنامه خود دارد و نخستین بانویی است که ریاست حوزه هنری را عهده‌دار شده است.
«صدیقی» به شکل تخصصی در حوزه تاریخ شفاهی فعالیت مستمری داشته و ناظر تمامی تولیدات پایداری حوزه هنری استان بوده است و اثر ملی «اسماعیل نذر آفتاب» نیز به قلم او به رشته تحریر درآمده است.
بر اساس این گزارش، در آغاز آیین تودیع و معارفه مدیران حوزه هنری استان «محمد مهدی دادمان» رئیس حوزه هنری کشور، «میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان‌های حوزه هنری و جمعی از مدیران فرهنگی با حضور در گلزار شهدای مرکز استان؛ شهیدان هنرمند «فیروز حمیدی‌زاده»، «مصطفی کریمی» و مزار نماینده فقید ولی‌فقیه در خراسان شمالی آیت‌ا... «مهمان نواز» ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهداء تجدید پیمان کردند.
این گزارش حاکی است، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، پس از بررسی هیئت انتخاب استان و از میان 40 هنرمند انتخابی، «اباصلت رضوانی» به عنوان چهره برتر هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی شد.

 

 تگ ها

 

 تگ ها

ارسال نظر