در دیدار رئیس حوزه هنری کشور با «عباس ناصری» چهره بین‌المللی کاریکاتور خراسان شمالی مطرح شد:

«ناصری» هنر کاریکارتور را به خدمت فرهنگ زیست بوم خود درآورده است

«ناصری» هنر کاریکارتور را به خدمت فرهنگ زیست بوم خود درآورده است
«محمد مهدی دادمان»، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور و «مرادی» معاون راهبری استان‌های حوزه هنری و جمعی از مسئولان استانی با حضور در منزل «عباس ناصری» هنرمند کاریکاتوریست خراسان شمالی از تلاش‌های بی وقفه این هنرمند و فعالیت‌های اثربخش وی قدردانی و از ناصری به عنوان هنرمندی که هنر کاریکاتور را به خدمت فرهنگ زیست بوم خود درآورده است، یاد کردند.
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر :  ۱۳۸۸۲۶




به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «محمد مهدی دادمان»، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور در این دیدار به دقت به توضیحات «عباس ناصری» و دیگر مسئولان همراه گوش جان سپرد و از فعالیت‌های خودجوش و ارزشمند این هنرمند در اعتلای هنر و هنرمندان بومی استان خراسان شمالی و معرفی مفاخر فرهنگی در عرصه بین‌المللی قدردانی کرد.
«میثم مرادی بیناباج»، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور نیز که پیش از این به عنوان رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به فعالیت مشغول بود با مروری بر فعالیت‌ها و برنامه‌های گذشته و با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌‍روزی و بی‌وقفه «عباس ناصری»، هنرمند کاریکاتوریست بجنوردی به شاخص‌های آثار وی اشاره کرد و گفت: کار مهم « ناصری» این است که هنر کاریکارتور را به خدمت فرهنگ زیست بوم خود درآورده.
وی افزود: این هنرمند از یک دوره‌ای به بعد درکنار برگزاری جشنواره‌های ملی، سوژه‌های اثرگذار منطقه خود را انتخاب می‌کرد و با دعوت از دیگر هنرمندان این حوزه برای کار و خلق اثر، 11 شخصیت هنرمند برجسته استان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کرد.
حجت الاسلام «علی رفیعی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار ابزار هنر را گویا و مبتکرانه خواند و ضمن قدردانی از نگاه دقیق و تلاش‌های این هنرمند گفت: بدون شک هر موضوعی که با نگاه دقیق‌تر بیان شود گویاتر است و «عباس ناصری» با دغدغه و تلاش مسائل را بیان کرد.
«عباس ناصری» هنرمند کارتونیست بجنوردی نیز ضمن ارائه بیوگرافی، کسب 70 جایزه بین‌المللی، داوری بیش از 50 جشنواره و نیز دبیری 25 جشنواره را از سوابق فعالیت‌های هنری خود اعلام کرد و گفت: یکی از افتخاراتم برگزاری جشنواره فرهنگ خراسان شمالی بود که با دست خالی اجرا شد و هم اکنون نیز رکورد دار شرکت کننده از اقصی نقاط جهان است.
وی اضافه کرد: در این جشنواره هنرمندان 102 کشور جهان شرکت کردند که در مقایسه با بزرگترین جشنواره‌های بین‌المللی با موضوع آزاد رکورد زده است.
« ناصری» طراحی و اجرای برنامه چلگی و برگزاری دوره‌های پیاپی آن را از دیگر افتخارات شخصی خود نام برد و اظهار کرد: همیشه در جشنواره‌ها هنرمندانی معترض بودند که آثارشان دیده نمی‌شود و تنها سیاهی لشکر هستند اما ما تلاش کردیم همه هنرمندان در این جشنواره دیده شوند و جایزه آن تحلیل کارها بود و برگزیدگان می‌توانستند کمک داور دوره‌های دیگر باشند و به تعبیری تمام تلاش ما استعدادیابی در حوزه کاریکاتور بود.
وی معرفی هنرمندان برجسته استان با ترسیم چهره و برجسته‌سازی هنرشان را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا مفاخر فرهنگ و استان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

 

 تگ ها

ارسال نظر