نمایش آداب و فرهنگ نیایش در هنر در موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایش آداب و فرهنگ نیایش در هنر در موسسه فرهنگی هنری صبا
هم‌زمان با ماه معراج در منظومه پرفیض وحی، موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان سلسله نمایشگاه‌های پژوهشی «آداب و فرهنگ نیایش در هنر» است تا با نمایش تجلی مضامین قرآن و نهج البلاغه در قلم استادان و پیشکسوتان خوشنویسی تا هنرمندان جوان، برگزار شود.
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر :  ۱۳۸۶۸۵

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، موسسه فرهنگی هنری صبا هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و میهمانی محبوب، میزبان نمایشگاه خوشنویسی از سلسله نمایشگاه‌های پژوهشی آداب و فرهنگ نیایش در هنر است.

این نمایشگاه که با همکاری انجمن خوشنویسان ایران و دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد محمود فرشچیان برگزار می‌شود. نمایشگاه آداب و فرهنگ نیایش در هنر چهارم اردیبهشت با نمایش مجازی و آنلاین ۱۱۰ اثر خوشنویسی کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

آثار ارائه شده در قالب‌های نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث و نقاشیخط است که تجلی مضامین قرآن و نهج‌البلاغه را در قلم استادان و پیشکسوتان خوشنویسی تا هنرمندان جوان در‌بر می‌گیرد.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، نشست‌های پژوهشی نقد و بررسی آثار بصورت «وبینار» خواهد بود که توسط استادان برجسته این هنر و تنی چند از صاحب‌نظران عرصه هنر همچون علی‌اشرف صندوق آبادی، الهه خاتمی، آزاد محمودی، غلامرضا سپهری (رییس انجمن خوشنویسان تهران) و مهدی علیزاده برگزار می‌شود.

 

 

بازدید مجازی از این ‌نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برای تمامی علاقمندان هنر نفیس و فاخر خوشنویسی ایرانی و هنرهای بدیع قرآنی، امکان‌پذیر خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت بازدید مجازی از این نمایشگاه می‌توانند به آدرس صفحات مجازی این موسسه همچون صفحه اینستاگرام موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر