صادقی: کمیک‌های بومی باید جایگزین بتمن شود /عربانی: کاریکاتوریست خط نمی‌کشد آگاهی می‌دهد / علیزاده: کاریکاتور مثل اسناد تاریخی عمل می‌کند

صادقی: کمیک‌های بومی باید جایگزین بتمن شود  /عربانی: کاریکاتوریست خط نمی‌کشد آگاهی می‌دهد / علیزاده: کاریکاتور مثل اسناد تاریخی عمل می‌کند
حبیب‌الله صادقی،‌ عضو فرهنگستان هنر معتقد است: روایاتی که کاریکاتوریست‌های فداکار در ایام پیروزی انقلاب اسلامی روایت کردند، باید در کتاب‌هایمان ثبت و جایگزین کتاب‌های غربی مانند کمیک‌های بتمن شود.
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر :  ۱۳۸۵۰۵

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از فارس، نشست مجازی «کارتون انقلابی و انقلاب کارتون» به همت دانشگاه سوره برگزار شد.

احمد عربانی کاریکاتوریست در این نشست پیرامون کاریکاتور در دوران انقلاب گفت: آیا وظیفه کاریکاتوریست همراهی با جریان مردم و جامعه است؟ وظیفه اصلی یک کارتون این است که همراه با مردم باشد و با خواسته‌های مردم در هر شرایط و زمانی کنجکاو شود و باید چراغ و راهنمای مردم باشد یک کاریکاتوریست فقط خط نمی‌کشد بلکه وظیفه دارد آگاهی بدهد و یک قدم جلوتر حرکت کند او باید وظایف را گوشزد کند زیرا این از وظایف یک کاریکاتوریست است.

جواد علیزاده کاریکاتوریست در ادامه صبحت‌های عربانی اضافه کرد: کارتون‌های دهه ۵۰ گوینده اتفاق آن زمان است و مانند اسناد تاریخی عمل می‌کند و بهترین دوران برای کاریکاتور زمان انقلاب بود که حرف دل مردم بود و تاثیر متقابل داشت.

سپس حبیب‌الله صادقی گفت: با گذشت ۴۳ سال از انقلاب، هنوز حوزه جدی در هنر اسلامی نداریم.

عضو فرهنگستان هنر خاطر نشان کرد: بخش تخصصی کاریکاتور نیازمند این است که نشانه‌شناسی شود؛ رابطه ادبیات، تصویرگری، تمثیل و روایاتی که تک‌تک این کاریکاتوریست‌های فداکار ما روایت کردند، باید در کتاب‌هایمان ثبت شود، این آثار باید جایگزین کتاب‌های بتمن و غربی بشوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر