همزمان با هفته هنر انقلاب

خلق اثر خوشنویسی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی حوزه هنری گیلان

خلق اثر خوشنویسی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی حوزه هنری گیلان
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خوشنویسان گیلان آثاری را با موضوع انقلاب خلق کردند.
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر :  ۱۳۸۴۷۵

محمد پورجعفری سرپرست واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خوشنویسان گیلان آثاری را با موضوع انقلاب اسلامی خلق کردند.
وی افزود: در این برنامه هفت تن از خوشنویسان استان گیلان از جمله مهدی سجودی، میرزا فاریاب، رمضان کامران‌پی،سیدعماد غیوری، اعظم حبی، رویا افرا، لیلا قانع اشعاری از شاعران انقلاب از جمله اشعار ابوالقاسم حسینجانی، زنده‌یاد سیدمحمد عباسیه کهن، غلامرضا رحمدل، سیدعلی شفیعی، زنده‌یاد بهمن صالحی، غلامرضا مرادی، رضا نیکوکار، رقیه آزادنیا، مرضیه فرمانی، آرش پورعلیزاده، اسماعیل محمدپور و... را خوشنویسی کردند.
پورجعفری اظهار کرد: این برنامه به صورت کارگاهی روز سه شنبه 24 فروردین ماه 1400 در محل حوزه هنری گیلان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.
پورجعفری افزود: در پایان این کارگاه محمد پرحلم معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گفت: هفته هنر انقلاب که همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی هر ساله در سراسر کشور برگزار می شود امسال به دلیل بحران کرونا به صورت محدودتر و بیشتر از طریق فضای مجازی در کشور برگزار شده است. وی ادامه داد برنامه خلق اثر خوشنویسی از معدود برنامه‌های این حوزه است که در سه سالن مجزا و با رعایت فاصله‌گذاری در حوزه هنری گیلان با هدف بهر‌ه‌گیری از هنر متعالی خوشنویسی و خلق آثار فاخر برگزار شده است. پرحلم پرداختن به هنرهای تجسمی و بهره‌گیری از هنرمندان این رشته را برای خلق اثر
و اجرای طرح‌های پژوهشی در زمینۀ هنرهای تجسمی را برای فرهنگ و هنر گیلان ضروری دانست.
شایان ذکر است در اسفندماه سال گذشته نیز گروهی از خوشنویسان استان اشعار گیلکی و تالشی شاعران استان را برای حفظ و پاسداشت زبان‌‌های بومی خوشنویسی کرده بودند. این برنامه در سال 1400 نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر