با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد؛

رونمایی از تولیدات مکتوب مشارکتی حوزه هنری مازندران

رونمایی از تولیدات مکتوب مشارکتی حوزه هنری مازندران
مجموعه شعر « رازهای ارغوانی » و کتاب معرفی شهیدان هنرمند مازندران « شاهدان شیدایی» در سالن سپاه کربلای استان رونمایی شد.
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر :  ۱۳۸۴۲۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، 23 فروردین سال جاری مجموعه شعر « رازهای ارغوانی » به کوشش علیرضا دهرویه و کتاب معرفی شهیدان هنرمند مازندران « شاهدان شیدایی» کاری از مهری کهن روز در سالن سپاه کربلای استان رونمایی شد.

در این برنامه که در هفته هنر انقلاب و با حضور خانواده شهید شاخص هنرمند سال 1400 مازندران، یاسر زندی (خوشنویس و نقاش ) برگزار شد، سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه، نقش مادر در اصالت بخشی و تربیت فرزندان و جایگاه الگوهای رایج یک جامعه، هنر را بهترین راهکار برای معرفی و ترویج الگوهای سالم و موثر در بین آحاد ملت برشمرد.

وی با عنوان این نکته که شهید آوینی به بهترین شکل روایتگر تفکر انقلاب بود افزود: هنر و اثر هنری به خوبی میتواند به انتقال مفاهیم و آرمانها به نسلهای بعد از انقلاب بپردازد و در این گذار یادداشتها و دست نوشته های شهدا و ایثارگران ذخیره غنی معنوی است.

گفتنی است کتاب رازهای ارغوانی به کوشش علیرضا دهرویه _شاعر مازندرانی_ مجموعه ای از آثار40 شاعر استان با مضمامین دفاع مقدس، مذهبی، مدافعان سلامت و آیینی در دو بخش فارسی و تبری توسط انتشارات سرو سرخ در 104 صفحه تهیه شده است.

همچنین شاهدان شیدایی کتابی جهت معرفی سلوک و زندگینامه 134شهید هنرمند مازندران در 287 صفحه  به پژوهش مهری کهن روز توسط انتشارات سرو سرخ به چاپ رسید.
شایان ذکر است که حوزه هنری مازندران در تولید این آثار با سازمان بسیج هنرمندان و سپاه کربلای استان مشارکت داشته است.



ارسال نظر