اختتامیه ششمین هنرواره استانی عکس «آن» برگزار شد

اختتامیه ششمین هنرواره استانی عکس «آن» برگزار شد
از سوی حوزه هنری استان سمنان، برگزیدگان ششمین هنرواره استانی عکس «آن» معرفی شدند
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر :  ۱۳۸۳۴۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، از سوی حوزه هنری استان سمنان، برگزیدگان ششمین هنرواره استانی عکس «آن» معرفی شدند.

صبح روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و در هفته هنر انقلاب اسلامی، مراسم اختتامیه ششمین هنرواره استانی عکس «آن» به صورت زنده و از طریق فضای مجازی در محل سالن جلسات حوزه هنری استان سمنان برگزار و منتخبان این دوره از هنرواره معرفی شدند.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید آوینی و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: فراخوان ششمین دوره از هنرواره استانی عکس «آن» با محوریت مجموعه عکس، منتشر شد که با استقبال هنرمندان استان، ۶۷۱ اثر به دبیرخانه هنرواره رسید.

 

مصطفی حسینی افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی (خانواده، آداب و رسوم و مراسم، حجاب و پوشش ایرانی و…) و ایران آینده (اقتصادی، علم و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و …) از موضوعات ششمین هنرواره استانی عکس «آن» بود که ۳۸ هنرمند استان، ۶۷۱ اثر را در بخش های مختلف برای رقابت در این هنرواره به دبیرخانه ارسال کردند.

وی بیان کرد: آیین اختتامیه این هنرواره نیز قرار بود به صورت حضوری در هفته هنر انقلاب اسلامی، برگزار شود که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، شاهد برگزاری این مراسم به شکل مجازی هستیم که امیدواریم با بهتر شدن شرایط، برنامه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: مجموعه عکس‌های منتخب این هنرواره، در قالب نمایشگاه عکس نمایش داده خواهند شد و همچنین در کتاب عکس «آن» به چاپ خواهد رسید.

در ادامه مراسم، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان سمنان نیز با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: با توجه به برگزاری شش دوره از هنرواره عکس «آن» که تجربه ارزشمندی را برای استان به ارمغان آورده، امیدواریم در سال جاری، فراخوان هفتمین دوره از این هنرواره با رویکرد جدید منتشر شود.

محسن یعقوبی افزود: با توجه به سند تحول حوزه هنری، برنامه‌های دفاتر تخصصی در راستای اهداف حوزه هنری و سند تحول با رویکرد زیست‌بوم تعریف شده در استان خواهد بود که با همراهی هنرمندان توانمند استان همچون گذشته تولید آثار فاخر هنری را دنبال خواهیم کرد.

در ادامه، خسرو به‌آیین، از داوران این هنرواره با آرزوی موفقیت برای هنرمندان، گفت: با وجود تمام سختی‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده، امیدوارم همه هنرمندان بتوانند در مسیر فعالیت‌های هنری، فعال باشند.

در ادامه برنامه، برگزیدگان به این ترتیب معرفی شدند:

محمدرضا جرجانی رتبه اول، مریم ابوالحسنی رتبه دوم و عابد میرمعصومی و شیما صادقی به طور مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین احمد صبوری، کیوان شربتدار، سحر امیر جان، امیر حسین علیداغی، لیلا همتی، پریناز بلوچی، مجید امامی، ساجده میرابوالحسنی، بهار جلالی، پونه صحافی، اسماعیل طحان و فاطمه رزاقی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

خسرو به‌‌‌آیین و ابوالفضل حسنی از هنرمندان و عکاسان پیشکسوت استان، داوری این دوره از هنرواره عکس آن را بر عهده داشتند.

ارسال نظر