پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی(فروردین ماه 1400 هجری شمسی)

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی(فروردین ماه 1400 هجری شمسی)
هنر زمزمه مستی است و خود آگاهان را حاجتی بدین زمزمه نیست. سید مرتضی آوینی
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر :  ۱۳۸۱۵۳

به نام خالق عشق و هنر

 

هنر زمزمه مستی است و خود آگاهان را حاجتی بدین زمزمه نیست.

سید مرتضی آوینی

 

 

هنر در دوران گذشته از شایستگی ها و ایده آل های مردمی مجزا شده بود و آن را وسیله ای برای مستحکم نمودن اورنگ و عظمت خود می دانستند و در خدمت آماج و اهداف مستبدان و قُلدران زراندوز در آمده بود که این امر باعث شد اصالت هنر بی ارزش شود. اما در اجتماع امروزی، هنر جلوه گری از باور، پای بندی و بینش شریعت و مردمانی است که آن را همانند ابزاری دقیق در ثبات و حرمت از اهدافشان اجابت نموده اند. شایستگی های شامخ هنر اسلامی، در رشد و نمو آن تأثیر اساسی و به سزایی دارد. هنری انقلابی است که وجاهت، جمال و زیبایی ها را توصیف می کند چرا که این هنر نیک منظر ترین طریقه گفتار بوده و کارآیی بسیاری بر روح و روان جامعه دارد. اینجانب هفته هنر انقلاب اسلامی که مصادف با روز بیستم فروردین ماه، یادآور عروج هنرمند فرزانه، راوی باصفای روایت فتح سید مرتضی آوینی می باشد را به تمامی هنرمندان متعهد و انقلابی تبریک و شادباش می گویم.  شهید آوینی، با بینش و آگاهی و به پشتوانه معارف غنی اسلامی، توانست هنر را به نحو مطلوب وسیله ای برای هدایت ملت ها، به سوی عدالت خواهی و آزادی و خداجویی سوق دهد و زیبایی های آفرینش و آثار روح نواز و بدیع جامعه بشریت را به سوی معبود حقیقی به نمایش گذارد.

 

ابراهیم شریفی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

استان چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: هنر انقلاب

ارسال نظر