شعار قند پهلوی نهم اعلام شد

شعار قند پهلوی نهم اعلام شد
کرونا با کسی شوخی ندارد
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر :  ۱۳۷۹۷۱

 

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری فصل نهم برنامه «قندپهلو» در ایام عید از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

 

تاکنون ۸ فصل از این برنامه پخش شده که با استقبال خوب مردم و علاقمندان به طنز و ادبیات همراه بوده است. در قندپهلوی نهم رضا رفیع اجرای برنامه را برعهده و ناصر فیض و شهرام شکیبا کارشناسان و داوران برنامه هست. این برنامه جذاب و دیدنی با همکاری دفتر طنز حوزه هنری هر روز ساعت 14.30 و شب‌ها ساعت 21 از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

 

امیر قمیشی تهیه کننده و کارگردان (قند پهلو) گفت: شعار قند پهلوی نهم این است که کرونا با کسی شوخی ندارد. دلیل اصلی انتخاب رویکرد موضوعی قند پهلوی نوروز ۱۴۰۰ با سوژه کرونا یادآوری این نکته مهم است که با وجود تلاش یک ساله و ایثار شبانه روزی کادر درمانی و شهدای مدافع سلامت که باعث به حداقل رسیدن وضعیت قرمز کرونایی در کشور است همانگونه که بارها مقامات رسمی سیستم بهداشت و درمان کشور و ستاد ملی کرونا اعلام کردند این وضعیت پایدار نیست و کوچکترین مماشات و یا شوخی با این ویروس منحوس در ایّام نوروز از سوی شهروندان می‌تواند کشور را مجدد با وضعیت بحران مواجه کند.

بی تردید آگاهی سازی و تبیین  آموزه‌های مواجهه با اپیدمی کرونا ضرورتی است که علاوه بر آگاهی مخاطب با خطرات و پیامدهای فردی و اجتماعی عدم رعایت پروتکل‌های اعلام شده با زبانی جدی ، گاهی توام با عتاب یا از طریق قالب‌های مرسومی چون گزارشهای خبری و... اینک با طولانی شدن زمان اپیدمی و یکنواختی پیام‌های رسانه‌ای ، قالب‌های نوین دیگری چون تجربه‌های موفق رسانه‌های دیداری و شنیداری در برخی  کشورها از طریق کمدی و طنز دارد.

ذکر این نکته مهم که کرونا شوخی‌بردار نیست ، گاهی آنقدر جدی است که باید از ابزاری چون طنز و کمدی که جدی‌ترین نقطه مواجهه تراژدی با تفکر است در قالب پیام‌های جذاب و هدفمند،  مطبوع  و اثرگذار اما هشدار دهنده که ویژگی اصلی  طنز  و فکاهه است؛ با آن مواجه شد.

 

ارسال نظر