عکاسی، حقیت و نقاشی

عکاسی، حقیت و نقاشی
کنوپف عکاسی را رسانه ای قلمداد می کرد که به شکلی برده وار ریشه درعوام دارد و هر تقلیدی از آن فاجعه بار خواهد بود
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر :  ۱۳۷۶۰۷

 

فرناند کنوپف / مارگریت کنوپف خواهر هنرمند در طرحی برای تابلوی راز/ 1901/ آریستو تایپ (چاپ سیترات) از نگاتیو شیشه ای

 

فرناند کنوپف/ راز/ 1902/ مداد شمعی روی کاغذ

 

به طور رسمی «کنوپف عکاسی را رسانه ای قلمداد می کرد که به شکلی برده وار ریشه درعوام دارد و هر تقلیدی از آن فاجعه بار خواهد بود». پس از مرگش، عکس های زیادی در استودیوی او پیدا شد، از جمله عکس هایی از خواهرش مارگریت که آشکارا با نقاشی هایش ارتباط دارد. تشخیص ریاکاری کنوپف و بسیاری از نقاشانی که مخفیانه از دوربین استفاده می کردند، اما در میان عموم آن را نمی پذیرفتند، آسان است: آسان، اما ناعادلانه. تردید او در مورد عکاسی نتیجه ترکیبی از شیفتگی و نگرانی بود؛  احساسات ضد و نقیضی که مشخصه واکنش بسیاری از هنرمندان به دوربین طی قرون گذشته بوده است.

تعدادی از آثار"فرناند کنوپف" fernand khnopff نقاش بلژیکی نمادگرا در موزه های بلژیک، هلند، مجارستان، آلمان، آمریکا، اتریش و فرانسه نگهداری می شوند.

تعدادی از آثار این هنرمند را در گالری بینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر