اعلام اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه عکس آیات / حضور خوب هنرمندان زن در جشنواره

اعلام اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه عکس آیات / حضور خوب هنرمندان زن در جشنواره
دبیر هنری دومین جشنواره ملی «عکس و عکس‌نوشت آیات» از پایان داوری این دوره جشنواره خبر داد و اسامی راه یافتگان به نمایشگاه این جشنواره را اعلام کرد.
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر :  ۱۳۷۳۵۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی عکس آیات، مسعود زنده‌روح کرمانی دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با اعلام اتمام داوری این دوره جشنواره در بخش‌های مختلف، گفت: داوری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات در بخش‌های ملی، استانی، ویژه و عکس‌نوشت توسط حسن غفاری، ابراهیم سیسان و مهدی جعفری انجام و بر این اساس، ۱۰۹ اثر از ۶۳ عکاس برای نمایشگاه در این ۴ بخش انتخاب شد.

وی در توضیح تفکیک آثار در بخش‌های مختلف، بیان کرد: تعداد کل آثار ارسالی به جشنواره هزار و ۲۶۶ اثر از ۱۷۷ عکاس بود که پس از داوری، در بخش ملی ۵۷ اثر از ۳۸ عکاس، در بخش ویژه ۳۰ اثر از ۱۹ عکاس، در بخش عکس نوشت ۱۲ اثر از پنج عکاس و در بخش استانی ۱۰ اثر از پنج عکاس به نمایشگاه دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات راه یافتند.

به گفته زنده‌روح کرمانی، از میان آثار ارسالی حدود نیمی از آثار در سال ۱۳۹۹ خلق شده اند و حدود ۴۰ درصد آن در دو سال گذشته بوده است. اگرچه بخش کمی از آثار رسیده نیز مربوط به سال های ۹۵ و ۹۶ بوده است. هنرمندانی از ۲۶ استان کشور در این مسابقه شرکت کردند که سهم تهرانی ها با ۲۲۴ اثر بیش از همه بوده و پس از آن هنرمندان خراسان رضوی با ۱۶۱ اثر و عکاسان اصفهانی با ۱۱۰ اثر مشارکت بیشتری داشته اند. اگرچه از استان های خراسان شمالی و هرمزگان هم تنها یک اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

زنده روح کرمانی از مشارکت پررنگ هنرمندان زن تقدیر کرد و گفت: اگرچه از نظر تعداد آثار رسیده هزار و ۲۲ اثر متعلق به مردان و فقط ۲۴۴ اثر متعلق به زنان است اما حضور خوب هنرمندان زن در این مسابقه جالب توجه بود. ضمن اینکه سطح تحصیلات آکادمیک شرکت‌کنندگان در این مسابقه که می‌تواند به عنوان یک مسابقه نسبتا مفهومی هم مطرح شود جالب توجه است به طوری که از مجموع شرکت‌کنندگان ۱۱ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۵۹ نفر کارشناسی ارشد و ۵۸۹ نفر لیسانس دارند.

وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه آنلاین این مسابقه گفت: نمایشگاه آثار دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات از هفتم اسفندماه به مدت یک ماه در سایت جشنواره عکس آیات به نمایش درخواهد آمد.

بر این اساس، اسامی راه‌یافتگان به نمایشگاه در بخش ملی شامل ۵۷ اثر از ۳۸ عکاس به نام‌های احمد تاجی از چهارمحال و بختیاری، احمد فیاض محمدآبادی از خراسان رضوی، اسحاق آقایی از کهگیلویه و بویراحمد، امیر عنایتی از خراسان رضوی، امیرحسین کمالی از اصفهان، امیرحسین نظری از قزوین، امین رحمانی از قزوین، بهزاد نعمتی از کردستان، پوریا ترابی از قزوین، جمشید فرجوندفردا از کردستان، حسین یاراحمدی از قم، حمید سبحانی از خراسان رضوی و حمید عابدی از قم می باشد.

حمید عزیزی خانقاهی از کرمانشاه، داود کهن ترابی از البرز، رضا مصطفوی از تهران، سعید قاسمی از آذربایجان شرقی، سعیدرضا مقصودی از مرکزی، سمانه شیرازی از مازندران، سید حسن فتاحیان از کهگیلویه و بویراحمد، سید صادق هاشمی از اصفهان، سید محمد صادق حسینی از فارس، سیدرضا مهری از خراسان رضوی، علی ابک از سمنان، علی نجات بخش از اصفهان، کیوان جعفری از مازندران، مازیار نیک خلق از تهران، مجتبی محمدی از گیلان، محسن رضائی از تهران، محسن کابلی از گلستان، محمد ابراهیمی از مرکزی، محمد آهنگر از خوزستان، مهدی سعیدی راد، هادی دهقان پور از خراسان رضوی و یاسر محمد‌خانی از مرکزی از دیگر برگزیدگان این بخش هستند.

در بخش ویژه ۳۰ اثر راه یافته از ۱۹ عکاس به نمایشگاه شامل احمد بلباسی از تهران، احمد صالحی از اصفهان، اکبر قاسم پور از مازندران، امیرحسین نظری از قزوین، پردیس مالکی از اصفهان، داود کهن ترابی از البرز، سید جواد میرحسینی از گیلان، علی عباسی از فارس، مجید حجتی از اصفهان، مجید دهقانی زاده از یزد، محمد آهنگر از خوزستان، محمد رضایی از مازندران، محمد مهدی ورال از قم، محمدحسن باقری از خراسان رضوی، محمدرضا بهمرام از آذربایجان شرقی، هدی ایمانی از آذربایجان شرقی، مهدی زابل عباسی از خراسان رضوی و مهرداد واحد یوسف آباد از آذربایجان شرقی هستند.

در بخش عکس نوشت نیز ۱۲ اثر از پنج عکاس به نمایشگاه راه یافتند که شامل حمیدرضا مجیدی از مرکزی، سید روح‌اله هاشمی از تهران، فاخته جلایرنژاد از مرکزی، محمد مرادی از کرمانشاه و مهری عزتی مقدم از خراسان رضوی می‌باشد و در بخش استانی ۱۰ اثر راه یافته از پنج عکاس را احمد عابدینی، حبیبه طاهری، فاطمه حلمی، محسن سعادت نصری و مهلا جنابی همگی از کرمان تشکیل می دهد.

دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات با عنوان «قرآن، معنای زندگی» بهمن ماه ۹۹ به دبیری محمدرضا علیزاده احمدآبادی و دبیری هنری مسعود زنده‌روح کرمانی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر