اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان

اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان
نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در سه بخش «عروسک»، «نوشت‌افزار» و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر :  ۱۳۷۳۵۲

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در سه بخش «عروسک»، «نوشت‌افزار» و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار می‌شود. بخش‌های جشنواره استانی شامل بخش «عروسک» در قالب فرم و روایت اثر؛ «نوشت‌افزار» حاوی تصاویر، نقوش و نمادهای فرهنگی استان گیلان؛ و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» شامل ایده‌ها و تولیدات عرضه شده در بسته‌بندی محصولات فرهنگی و هنری می باشد.

  آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد و هیچ محدودیتی از نظر تعداد آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.آثار ارسالی شرکت کنندگان در سه بخش کودک، نوجوانان و بزرگسال قابل پذیرش است.امکان ارسال اثر با موضوعات ملی نیز فراهم شده است.

 تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان استان تا ۱۰ اسفند امسال فرصت دارند از طریق سامانه برخط جشنواره فیروزه به‌نشانی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir (بخش استان گیلان) برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کرده و آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه جشنواره در رشت ارسال کنند.

همچنین کارگاه های آموزشی متفاوت  با موضوعات مارکتینگ و برندینگ محصولات فرهنگی، اثربخشی رنگ در طراحی محصولات فرهنگی، بررسی جایگاه عروسک و تاثیر و نقش آن در انتقال فرهنگ و سنت، نیز تکنیک های طراحی بسته بندی محصولات فرهنگی از تاریخ ۴ الی ۷ اسفند سال جاری، از ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰، به آدرسhttp://rasmgroup.com/jayezehfiroozeh برگزار می گردد. دکتر رضا ابیاک، سمیرا صفاری، فائزه شناور ماسوله و پریسا لطیفی، مدرسین این کارگاه ها بوده که از اساتید دانشگاه های تهران، گیلان، هرمزگان و کرمان می باشند.

 علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای جشنواره مراجعه و یا با شماره ۰۱۳۳۳۲۲۶۴۱۳ - داخلی ۲۳۷ تماس برقرار نمایند، اضافه کرد: همچنین نشانی دبیرخانه اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان برای ارسال اصل آثار، واقع در رشت، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص)، طبقه دوم، اتاق ۲۰۴ (کد پستی ۴۱۳۸۶۷۵۳۴۱) است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر