تفاوت بین محیط ژاپنی و زن اروپایی در اثر کلود مونه

تفاوت بین محیط ژاپنی و زن اروپایی در اثر کلود مونه
دراین نقاشی "مونه" کامیل را در یک کیمونوی قرمز پر رنگ و تزئین شده متعلق به یک بازیگر مشهور ژاپنی به تصویر می کشد
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر :  ۱۳۷۲۸۷

کلود مونه/ ژاپنی ها/ 1876/ رنگ و روغن روی بوم/۲۳۱ در۱۴۲ سانتی متر/ موزه هنرهای زیبای بوستون

 

مدل نمایش‌داده‌شده اثر، کامیل دونسیو نخستین همسر مونه است. دراین  نقاشی "مونه" کامیل را در یک کیمونوی قرمز پر رنگ و تزئین شده متعلق به یک بازیگر مشهور ژاپنی به تصویر می کشد که روی حصیر تاتامی به سبک ژاپنی و جلوی دیواری که طرفدارانِ اوچیوا ژاپنی تزئین کرده اند ایستاده است . کامیل ، که موهایش تیره بود ، با تأکید بر هویت خود به عنوان یک زن اروپایی ، کلاه گیس بلوند به سر دارد ، نشان می دهد که این نقاشی عملکرد و تاثیرفرهنگ ژاپن را نشان می دهد تا یک محیط اصیل ژاپنی.

بدن کامیل ، که به صورت نیمرخ درآمده است ، چهره او را به سمت بیننده نشان می دهد، حرکتی که احتمالاً الهام گرفته از حرکات موجود در رقص سنتی ژاپن است. تصاویر به تصویر کشیده رقص ژاپنی ، مانند مهمانی شام ژاپنی "چارلز ویرگمن"  در آن زمان در اروپا محبوب بود و احتمالاً مونه می توانست از آن الهام بگیرد.

مونه در ترسیم گلدوزی های دقیق سامورایی بر کیمونوی کامیل اهمیت ویژه ای قایل است ، قرار دادن صورت سامورایی در مرکز نزدیک بوم و تصویر سامورایی با موهای تیره ، حالت شدید صورت و گرفتن محکم شمشیر در کمربند ، کنتراست کامیل با موهای بلوند ، به دست داشتن یک بادبزن با ظرافت و لبخند، دوباره به تفاوت بین محیط ژاپنی و زن اروپایی در آن اشاره می کند. بادبزن تاشو در دست کامیل رنگهای پرچم فرانسه را در به یاد می آورد که در یکی از نقاشی های "رنوار" نیز دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر