رونمایی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی با کتابت استاد حیدری

افتتاح منتخب آثار هنرمندان اردبیل در حوزه هنری تهران

افتتاح منتخب آثار هنرمندان اردبیل در حوزه هنری تهران
نمایشگاه برگزیده تولیدات تجسمی هنرمندان استان اردبیل با عنوان «صریر سبلان» در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر :  ۱۳۷۱۹۳

 

 

به گزارش به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری ، حسین آزاد مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «صریر سبلان» منتخبی از تولیدات تجسمی هنرمندان استان اردبیل، شامل آثار خوش‌نویسی، نقاشی‌خط و نگارگری است.

آزاد ادامه داد: آثار این نمایشگاه با 50 اثر از 35 تن از هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل است که از امروز 28 بهمن‌ماه در گالری ابوالفضل عالی شروع به کار کرد.

وی افزود: ما برای برپایی این نمایشگاه به دو بخش نگارگری و خوش‌نویسی بسنده کرده‌ایم، اما هر یک از بخش‌ها دارای زیر مجموعه‌هایی از جمله تذهیب، تشعیر و نقاشی‌خط است.

آزاد در ادامه گفت: آثار نمایشگاه «صریر سبلان» مطالعه فعالیت‌های یک دوره حوزه هنری اردبیل در دو بخش نگارگری و خوش‌نویسی است. امیدواریم تا ارتباط دو سویه و خوبی میان آثار و نظرات اساتید و منتقدان ایجاد شود تا واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری اردبیل در آینده برنامه‌ریزی‌های بهتری برای ادامه فعالیت‌های خود در این زمینه انجام دهیم.

 

 

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل در ادامه با یادی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همزمان با افتتاح این نمایشگاه از اثر خوش‌نویسی وصیت‌نامه شهید سلیمانی به کتابت بهمن حیدری در نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رونمایی شد.

بهمن حیدری از اساتید و پیشکسوتان خوش‌نویسی استان اردبیل است که وصیت‌نامه کامل شهید سلیمانی را در 39 سطر در ابعاد 100*80 کتابت کرده است. همچنین این اثر از سوی هنرمندان حوزه هنری اردبیل تذهیب شده است.

وی در همین راستا افزود: استاد حیدری برای کتابت این اثر 3 بار تلاش می‌کند تا اثر قابل قبولی خلق شود.

بنا بر این گزارش، استاد حیدری در زمان رونمایی از این کتاب گفت: این اثر را با توجه به روح کلام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به نگارش در آوردم و تمام تلاش خود را در بیان درست و صحیح و زیبای این متن گران‌سنگ به خرج دادم.

 

 

این اثر قرار است پس از نمایش برای عموم در اختیار حوزه هنری قرار بگیرد و در فرصت مقتضی به خانواده سردار شهید سلیمانی تقدیم خواهد شد.

گفتنی است، افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، امیر رجبی رئیس حوزه هنری اردبیل، مدیران فرهنگی اردبیل، میثم مرادی‌بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، حجت‌الاسلام ارزانی رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و هنرمندانی همچون، مرتضی سرهنگی و ساسان ناطق و مدیران ستادی حوزه هنری و علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ برگزار شد.

نمایشگاه «صریر سبلان» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا، تا 10 اسفندماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ همه روزه به جزء روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 18 میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر