در شیروان برگزار شد؛

کارگاه «تاریخ شفاهی و شناخت اصول مصاحبه»

کارگاه «تاریخ شفاهی و شناخت اصول مصاحبه»
کارگاه تاریخ شفاهی و شناخت اصول مصاحبه در شیروان با حضور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری کشور برگزار شد.
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر :  ۱۳۶۹۵۸

«محمد قاسمی‌پور» در این کارگاه به مصاحبه به عنوان رکن اصلی در تاریخ شفاهی اشاره کرد و از ادبیات، علوم اجتماعی- روانشناسی، تاریخ، جغرافیا به عنوان علوم پیش‌نیاز و دانش‌های کاربردی در این زمینه یاد کرد.
وی به ساختار خاطره شفاهی و موارد مورد نیاز در آن که شامل مصاحبه، مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است نیز پرداخت و مهم‌ترین اقداماتی که یک مصاحبه‌کننده باید برای مصاحبه داشته باشد را به قبل از مصاحبه، حین مصاحبه و پس از مصاحبه تقسیم بندی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین ساختار خاطره پرداخت و تصریح کرد: یک خاطره باید دارای خصوصیاتی هم چون مکان، زمان، موضوع و نسبت و رابطه راوی با موضوع باشد تا بتوان نام خاطره را برای آن نهاد.
این گزارش حاکی است در کارگاه یاد شده که در محل دفتر امام جمعه شیروان و با حضور علاقه‌مندان برگزار شد، مقرر گردید اعضای شرکت کننده در این کارگاه برای ادامه کار، گروهبندی شوند و به موضوعات مهمی که می‌تواند دست مایه تاریخ شفاهی شود، بپردازند.
لازم به ذکر است، این کارگاه‌ها تداوم خواهد یافت.

ارسال نظر