برنامه های دهه فجر حوزه هنری قزوین اعلام شد

برنامه های دهه فجر حوزه هنری قزوین اعلام شد
رییس حوزه هنری قزوین در گفتگو با رادیو قزوین به تشریح برنامه های این مرکز در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت.
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر :  ۱۳۶۶۳۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قزوین؛ محمد رضا امامقلی در گفتگو با ویژه برنامه ی مهرآئین از رادیو قزوین به تشریح برنامه های حوزه هنری قزوین، ویژه گرامیداشت انقلاب اسلامی پرداخته گفت: با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کلیه ی برنامه ها در فضای مجازی ارائه می شود.

در این گفتگوی رادیویی، رییس حوزه هنری قزوین فیلم «مستند تاریخ شفاهی آذر 54 » را از جمله تولیدات پژوهش محور این مرکز برشمرد که به سیر تحولات سیاسی و اجتماعی قزوین در ماه های منتهی به پیروزی انقلاب از زبان مبارزان می پردازد.

وی نمایش شنیداری «طیب یعنی پاک» را کاری از واحد هنرهای نمایشی دانسته گفت: شهید طیب حاج رضایی از جمله چهره های تاثیرگذار در نهضت امام خمینی (ره) است که سرگذشت، زندگی و شهادت ایشان بصورت هنرمندانه دراین نمایش شنیداری روایت شده است.

محمدرضا امامقلی کارگاه مجازی گرافیک با موضوع: چهره های شاخص انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های مذکور برشمرده خاطرنشان کرد: در این ورکشاپ(مجازی) پوسترهای پانزده شهید شاخص استان توسط هنرمندان این مرکز طراحی و ارائه می شود.

این مسوول فرهنگی، رونمایی از کتاب «ماه و پروین» روایت داستانی خاطرات همسر شهید جلال الدین ذوالقدربه مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در حضور: آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه های این مرکز برشمرد.

در ادامه گفتگو رییس حوزه هنری قزوین به نقش و تاثیر اشعار، تصانیف و آهنگ های انقلابی در سال های پیش و پس از انقلاب اشاره کرده گفت: همواره مبارزان انقلابی از شعر و موسیقی به عنوان یک ابزار ارتباطی در بیان ارزش ها، مفاهیم و آرزوها بهره جستنده اند به همین مناسبت با توجه به فحوا و محتوای حماسی، ملی و میهنی تصانیف عارف، آلبوم موسیقی «جان وطن» در این ایام رونمایی و به مخاطبان ارائه می گردد.

وی کتاب صوتی «هفت زمستان» گزیده داستان کوتاه مربوط به شهدای هفتم دی ماه 1357 قزوین، برپایی نمایشگاه مجازی آثار نقاشان برجسته انقلاب اسلامی کشور، رونمایی کتاب شعر «کوچه های آبی» را از جمله برنامه های این مرکز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد.

ارسال نظر