قندشکن بیست و هشتم را در فضای مجازی تماشا کنیم

قندشکن بیست و هشتم را در فضای مجازی تماشا کنیم
بیست و هشتمین محفل طنز «قندشکن» به همت دفتر طنز حوزه هنری استان یزد برگزار می‌شود
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر :  ۱۳۶۵۹۴

به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن سه‌شنبه 14 بهمن، ساعت 18 به صورت مجازی و از طریق صفحه Qandshekan به خانه‌ها می‌آید.

این ویژه‌برنامه به همت حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار ‌می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد گفت: محفل طنز «قندشکن» یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور است. این محفل ادبی در دهه فجر 1395 با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان و شاعران استان و کشور در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرد.

با اشاره به اهداف و برنامه‌های این محفل و ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: «قندشکن» در پی ترویج طنز عفیف و سالم و همچنین پرورش استعدادهای ادبی و حمایت از طنزپردازان جوان، خلاق و پویاست.

خلق جاذبه‌های سالم و مفرح برای جوانان با استفاده از طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام‌، ایجاد فضای همدلی، نشاط و امید در جامعه با بهره‌گیری از این هنر و ترویج سبک زندگی اسلامی با زبان کنایه، طنز و شوخ‌ طبعی از دیگر اهداف این محفل است.

این محفل قبل از شیوع کرونا به صورت ماهانه برگزار می‌شد. سعی کردیم در دوران کرونا نیز این برنامه تداوم داشته باشد و محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل در دوران کرونا است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

از همراهی خوب و دلگرم کننده طنزپردازان استان و کشور و همچنین مردم و مسئولان از این محفل طنز تشکر می‌کنم. نکات نغز و لطیفی که در این محفل از زبان شاعران و طنزپردازان بیان می‌شود همگی در راستای اصلاح کاستی‌ها و ناراستی‌ها در جامعه است و هدف طنز هم جز این نیست.

این برنامه در دو موضوع بومی و بین‌الملل برگزار می‌شود که آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله مضامین بخش بومی و بُت بزرگ (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) موضوعات بین‌المللی این محفل است.

ارسال نظر