همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد:

کارگاه آموزشی مقدماتی تاریخ شفاهی

کارگاه آموزشی مقدماتی تاریخ شفاهی
کارگاه آموزشی مقدماتی تاریخ شفاهی همزمان با روز تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان شمالی در شهرستان جاجرم برگزار شد.
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر :  ۱۳۶۴۶۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، اکرم صدیقی کلاته در این کارگاه، به چیستی تاریخ شفاهی و لزوم استفاده ازآن در مباحث مربوط به جمع آوری خاطرات افراد و حوادث مهم قرن اخیر به خصوص انقلاب و دفاع مقدس پرداخت.
وی با اشاره به اینکه شهر جاجرم دارای ذخایر فرهنگی غنی در این زمینه است، بر ضرورت تمرکز روی موضوعات مهم و تشکیل تیم‌های تاریخ شفاهی برای ثبت و ضبط خاطرات موجود و جمع آوری اسناد باقی مانده آن، تاکید کرد.
معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان شمالی به ظرفیت‌های خوب موجود در اسن کارگاه اشاره کرد و گفت: می‌توان با کار گروهی و با متمرکز شدن روی سوژه‌های مناسب درکنار گذارندن دوره‌های آموزشی تخصصی، افراد توانمندی تربیت کرد.
بر اساس این گزارش، مقرر شد افراد حاضر در جلسه با انجام تحقیقات میدانی نسبت به جمع‌آوری سوژه‌های مختلف همچون پرداختن به رزمندگان، اسراء، جانبازان، فعالان دوران انقلاب و افراد موثر در پشتیبانی جنگ و جهاد اقدام کنند تا بتوان نسبت به بررسی و حرکت به سمت عملیاتی شدن پروژه‌ها در جلسات بعدی گام برداشت.
لازم به ذکر است، این کارگاه به همت بسیج خواهران جاجرم و حوزه هنری خراسان شمالی، روز گذشته در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
این گزارش حاکی است، سلسله نشست‌های مقدماتی کارگاهی با رویکرد تاریخ شفاهی در دهه فجر تداوم خواهد یافت.

ارسال نظر