تولید فیلم مستند

تولید فیلم مستند مسافر دی همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

تولید فیلم مستند مسافر دی همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
این مستند پیرامون سردار شهید سلیمانی با تکیه بر ارتباط ایشان با گیلان و رشادت های فرزندان این سرزمین در جنگ سوریه تهیه شده است.
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر :  ۱۳۵۷۹۰

محمد پرحلم معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان گفت: فیلم مستند «مسافر دی» همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از سوی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گیلان تولید شد.
وی گفت: این مستند زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را با تکیه بر ارتباط ایشان با رزمندگان گیلانی و رشادت های فرزندان این سرزمین در جنگ سوریه به ویژه در زمینۀ آزادسازی، حلب، نبل و الزهرا، بوکمال و.. دستمایه قرار داده است.
پرحلم افزود: در این مستند علاوه بر گفت‌وگو با چند تن از مدافعان حرم و شخصیت‌های مرتبط، از فیلم‌های آرشیوی به ویژه فیلم‌های مربوط به دو سفر ایشان به گیلان که در حاشیۀ برگزاری کنگرۀ هشت هزار شهید استان در سال 1395 و مراسم چهلمین روز شهادت مرتضی حسین‌پور شلمانی در سال 1396 انجام شده بود بهره گرفته شد. شایان ذکر است در سال 1395 شهید سلیمانی به دعوت مادران شهید گیلانی که با امضای طوماری ایشان را به کنگره دعوت کرده بودند به این مراسم آمدند. همچنین در سال 1396 در مراسم چهلمین روز شهادت مرتضی حسین‌پور، ایشان برای اولین بار در لنگرود، پایان عمر داعش را کمتر از سه ماه دیگر اعلام کردند.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان گفت: کارگردانی و تدوین این کار را مصطفی مصیب‌زاده و تصویربرداری آن را مهیار پرحلم برعهده داشته است. وی اضافه کرد برای تولید این مستند بیش از دوماه زمان صرف شده است و بیشتر بر روی ابعاد تربیتی و اخلاقی این شخصیت بزرگوار تاکید شده است.

ارسال نظر