رضا کریمی در نشست تحلیل و بررسی کتاب مکتب سلیمانی مطرح کرد؛

تعبیر «شهید زنده» مبنای قرآنی و حدیثی دارد

تعبیر «شهید زنده» مبنای قرآنی و حدیثی دارد
کریمی پژوهشگر و مدرس دانشگاه گفت: تعبیر «شهید زنده» که رهبر انقلاب در مورد سردار سلیمانی به کار بردند یک اغراق ادبی نیست بلکه یک مبنای قرآنی و حدیثی دارد.
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر :  ۱۳۵۷۲۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، نشست تحلیل و بررسی کتاب مکتب سلیمانی پنج شنبه ۱۱ دی ماه با حضور اندیشمندان، اساتید دانشگاه و اصحاب هنر به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی، امام جمعه شهرستان دالاهو، دیگر سخنران این نشست، ضمن بیان جملاتی از کتاب، گفت: این اثر به دنبال بیان همه نکات درباره مکتب سلیمانی نیست و به صورت اشاره وار اصطلاحاً نخ تسبیح را بیان کرده است و در این زمینه مثال‌هایی از شهدا ذکر می‌کند.
ساداتی گفت: این کتاب برای نسل جوان جذابیت‌هایی دارد و مهم‌ترین نکته‌ای که بیان می‌کند اخلاص حاج قاسم است که شاخص مکتب سلیمانی به شمار می‌رود.
در ادامه، محمد خیاط زنجانی، دکتری حکمت متعالیه و مدرس دانشگاه، در خصوص این کتاب گفت: این کتاب نمی‌خواهد مکتب سلیمانی را در یک نفر خلاصه کند برای همین فقط به حاج قاسم نپرداخته است.
وی گفت: تصویر جلد کتاب بیانگر جامعیت حاج قاسم و جمع بین سلاح و عرفان است.

رضا کریمی، مدرس دانشگاه، سخنران پایانی این نشست مجازی بود که گفت: با مطالعه این کتاب می‌فهمیم که حقیقت شهادت در این جمله است که شهید نظر می‌کند به وجه الله. در نتیجه چه بسا کسی که شهید نشده به مقامی بالاتر از شهدا برسد.

 

ارسال نظر