سه نقطه هجدهم منتشر شد

سه نقطه هجدهم منتشر شد
مکتوب طنز سه‌نقطه با مدیر مسوولی امید مهدی‌نژاد در پرونده شماره هجدهم به بررسی موبه‌مو و تحلیلی رفتار اقتصادی بشر (به‌ویژه بشر ایرانی، اعم از مردم و متولیان امور) پرداخته است
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر :  ۱۳۵۳۵۳

 

مکتوب طنز سه‌نقطه با مدیر مسوولی امید مهدی‌نژاد در پرونده شماره هجدهم به بررسی موبه‌مو و تحلیلی رفتار اقتصادی بشر (به‌ویژه بشر ایرانی، اعم از مردم و متولیان امور) پرداخته است.

در این پرونده تنی چند از نویسندگان به معضلات اقتصاد امروز توجه کرده‌اند؛ «خورشت کرفس در حلق محتکر»، «یک لیوان دارم شاه ندارد، نیمه پرُش تاه ندارد» و «ب مثل بحران»، بدرفتاری‌های اقتصادی ما، راهکارهایی برای زنده ماندن در شرایط بغرنج اقتصادی و دیگر ب‌های بحران‌زای برهه حساس کنونی را بررسی کرده‌اند.

تحلیل رفتار اقتصادی بشریت از آغاز تا امروز، فضلیت‌های فراموش‌شده و شرح اصطلاحات و جستارهای وابسته و پیوسته اقتصادی همراه با پیوندهای ضروری قسمت دیگری از این پرونده هستند.

بعضی از نویسندگان هم فرد را در مواجه با تغییرات اقتصادی تحلیل کرده‌اند؛ تیپ‌های شخصیتی اقتصادی همراه با آزمون فردی و ‌ماجرای دمُ درآوردن همه با ساختاری متفاوت از جمله مطالب این بخش هستند.

این پرونده اقتصادی به قلم مریم حسن‌نژاد، مریم نظام‌دوست، فاطمه فهیمی، فاطمه خسروانی، محمد رفیعیِ، کوثر محبی، سیدمصطفی موسوی، رضا سعیدی ورنوسفادرانی و سید محمد صاحبی فراهم آمده است.

نفیسه رحمانی نیز در نیمخط، از نظریه‌های کلان نظریه‌پردازان اقتصادی و رویکردهای اقتصادی غالب در هر کابینه یا دولت تا اصطلاحاتی که بین عموم مردم مورد نقد قرار گرفتند را واکاوی کرده است. نیمخط ضمیمه کمی تا قسمتی جدی‌تر سه‌نقطه است.

در کرسی آزادنویسی سه‌نقطه هجدهم نیز علی‌اکبر قاضی‌زاده، یوسفعلی میرشکاک، کوروش علیانی، سیداکبر موسوی، سیدمحمد صاحبی و رضا دباغی با نوشته‌هایی در صفحات ثابت خود حضوری سبز پررنگ دارند.

ضمیمه تهرانشهر شماره هجدهم با حضور یک نویسنده جدید و اضافه شدن بخش «جفت خوشحالان» فضای متفاوتی پیدا کرده. محسن مؤمنی شریف با «اینجا تهران است» صفحه جدیدی در این شماره باز کرده و جفت خوشحالان که روایت آدم‌هایی ا‌ست که هم خودشان حال خوشی دارند و هم حال دیگران را خوش می‌دارند، عباس پژوهشگر یا همان خسروخوان «مرغابی زیبا» را معرفی می‌کند.

محمود فرجامی و اسماعیل امینی در شماره هجدهم، با راهکارهایی برای روی صحنه رفتن و شناخت طنز کلیشه‌ای، درباره طنز نوشته‌اند.

سه‌نقطه شماره هجدهم با مدیرمسوولی امید مهدی‌نژاد در ۲۱۲ صفحه و با قیمت چهل‌هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان است.

 

ارسال نظر