احتمال بسته شدن هزاران موزه در ایالات متحده به دلیل خسارات مالی ناشی از کرونا

احتمال بسته شدن هزاران موزه در ایالات متحده به دلیل خسارات مالی ناشی از کرونا
هزاران موزه در ایالات متحده به علت ضرر مالی حدود 29,75 میلیارد دلار ممکن است برای همیشه تعطیل شوند.
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر :  ۱۳۴۸۱۳

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری براساس گزارش جدید اتحادیه موزه‌های ایالات متحده، با گذشت هشت ماه از بسته شدن موزه‌های ایالات متحده، این موسسات میلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند و برای بقا تلاش می‌کنند.

تقریباً ۳۰ درصد از موزه‌های ایالات متحده تا امروز بسته مانده‌اند و موزه‌هایی که فعالیت عمومی خود را از سر گرفته‌اند هم به طور متوسط ​​فقط ۳۵ درصد از بازدیدکنندگان عادی خود را دارند که شاید برای بقای آنها کافی نباشد.

لورا لوت؛ رئیس و مدیرعامل اتحادیه، در بیانیه‌ای گفت: وضعیت مالی موزه‌های ایالات متحده از بد به بدتر تغییر کرده است و بدون کمک مالی می‌توانیم هزاران موزه را برای همیشه بسته ببینیم.

 

 

بر اساس نظرسنجی‌ای که از بیش از ۸۵۰ موسسه توسط AAM و مرکز مشاوره ویلکینگ در نیمه دوم ماه اکتبر انجام شده پیش‌بینی می‌شود جمعا موزه‌ها در سال جاری ۳۵ درصد و در سال ۲۰۲۱، ۲۸ درصد از بودجه عملیاتی خود را از دست بدهند که این گزارش بازتابی ناامیدکننده‌ در سطح بین‌المللی داشته است.

به طور میانگین هر موزه تاکنون ۸۵۰،۰۰۰ دلار ضرر کرده است، اگرچه این رقم برای موسسات بزرگ بسیار بیشتر است. موزه‌ی هنرهای زیبای بوستون تنها تا ماه ژوئیه انتظار ضرر ۱۴ میلیون دلاری را داشت و موزه هنر متروپولیتن نیویورک پیش‌بینی کرده است که ۱۵۰ میلیون دلار کسری بودجه داشته باشد.

برای کاهش خسارات مخرب مالی، ۵۳ درصد موزه‌ها از کار بی‌کار شده‌اند یا کارمندان ناراضی خود را اخراج کرده‌اند که اکثر این تعدیل نیروها مربوط به کارگران بخش‌های پذیرش، خدمات به میهمانان و خرده فروشی‌ها بوده است. تعداد مشابهی از موزه‌ها هم حدود ۶۷ درصد از اقدامات ابتکاری آموزشی و برنامه‌های عمومی را کاهش داده‌اند.

 

 

تلاش‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های اضطراری برای حل این شکاف نتایج متفاوتی به همراه داشته است. جایگزینی مراسم و جشن‌ها با رویدادهای مجازی؛ همانطور که ۶۷ درصد از موزه‌ها انجام داده‌اند، به طور متوسط ​​۳۴ درصد از اهداف کسب درآمدهای کوتاه مدت است.

این مسئله به خصوص با توجه به اینکه بیش از نیمی از موزه‌ها تنها ذخیره‌ی بودجه‌ی عملیاتی شش ماه یا کمتر را در دسترس دارند، بسیار نگران‌کننده است. با چنین پشتوانه اندکی، ممکن است درآمد حاصل از کاهش پذیرش و خرده فروشی، همراه با برنامه‌نویسی لغو شده، در نهایت برای تعداد قابل توجهی از موزه‌ها ناپایدار باشد.

اگرچه اکثر موسسات - ۷۰ درصد - هیچگونه خطر فوری تعطیلی دائمی را گزارش نکردند ، اما ۱۷ درصد اظهار داشتند که مطمئن نیستند و ۱۲ مورد نیز احتمال تعطیلی ظرف یک سال را گزارش کردند که می‌تواند به معنای از دست دادن ۱۰ تا ۵۰۰ موزه باشد.

 

 

در بهار گذشته، موزه‌های ایالات متحده خواستار کمک مالی چهار میلیارد دلاری شده بودند که با توجه به ۷۲۶،۰۰۰ شغلی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت ایجاد می‌کنند و۵۰ میلیارد دلاری که سالانه به اقتصاد می‌پردازند، از آنها حمایت شود، اما در نهایت این کمک به کمتر از پنج درصد از مبلغ درخواستی کاهش یافت.

کنگره ماه‌هاست که برای امداد‌رسانی به بن‌بست رسیده است و انتظار هم نمی‌رود کمک جدیدی انجام دهد. لوت در پایان گفت: موزه‌ها از دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی خود تقاضا می‌کنند که از آنها در این بحران حمایت لازم را انجام دهند در حالی که کنگره و دولت هم همچون موزه‌ها درمانده هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر