حوزه هنری خراسان شمالی برگزار کرد:

کارگاه از نمایشنامه‌خوانی تا نمایشنامه‌نویسی

کارگاه از نمایشنامه‌خوانی تا نمایشنامه‌نویسی
کارگاه از نمایشنامه‌خوانی تا نمایشنامه‌نویسی به همت حوزه هنری استان برگزار شد.
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر :  ۱۳۴۸۰۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «الهام صباحی» به برگزاری کارگاه از نمایشنامه‌خوانی تا نمایشنامه‌‌نویسی با بهره‌گیری از ظرفیت «محمد بکرانی»؛ کارگردان و نمایشنامه‌نویس استان اشاره کرد و گفت: در این کارگاه علاوه بر خوانش نمایش‌نامه‌های مختلف ایرانی و خارجی، تلاش شده است تا علاقه‌مندان با اصول نمایشنامه‌نویسی آشنا شوند.
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری خراسان شمالی افزود: پرداختن به ادبیات نمایشی ایران و جهان، تکنیک‌های نگارش در آثار دیگران، دیالوگ‌نویسی، متن‌نویسی، ژانرشناسی، خلق شخصیت در داستان از جمله مواردی است که در دل این کارگاه که در 2 سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود، ارائه شده است.
وی با اشاره به حضور 12 نفر از علاقه‌مندان در این دوره آموزشی، اظهار کرد: این کارگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.
صباحی ادامه داد: افرادی هم که امکان حضور ندارند، مباحث مطرح شده در جلسات از طریق فضای مجازی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
او خاطرنشان کرد: انتخاب و چاپ نمایشنامه‌های تولید شده برگزیده در قالب مجموعه و تولید و خوانش آثار تولید شده از اهداف برگزاری این رویداد هنری است.
گفتنی است تعداد 677 نمایشنامه در قالب فایل‌های word، pdf و کتاب در آرشیو واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این واحد نمایشنامه‌های مورد نظر خود را با حفظ حقوق مولف و ناشر دریافت نمایند.

ارسال نظر