درهجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس رقم خورد:

درخشش 3اثر ازتولیدات دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکزاستانهای حوزه هنری

درخشش 3اثر ازتولیدات دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکزاستانهای حوزه هنری
کتاب مهرنجون کتاب «مهرنجون» خاطره خودنوشت، نویسنده محمد محمودی نورآبادی ، تاکسی سرویسی برای فاو خاطره خود نوشت، نویسنده محمود بلوری و کتاب «ماموستا» خاطره دیگر نوشت، نویسنده علی رستمی، ناشر سوره مهر زندگی نامه و خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهر پاوه به عنوان برگزیده کتاب سال دفاع مقدس شناخته شدند.
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر :  ۱۳۴۷۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت راهبری استانهای حوزه هنری 3 اثر ازتولیدات دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانهای حوزه هنری به عنوان آثار برگزیده در هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس به عنوان کتاب برگزیده در گروه خاطرات معرفی و تقدیر شدند.

این مراسم در۲۶ آبان به صورت آنلاین برگزار و ازبرگزیدگان هجدهمین دوره  کتاب سال دفاع مقدس تقدیرشد.

نتایج گروه خاطرات:

کتاب «مهرنجون» خاطره خودنوشت، نویسنده محمد محمودی نورآبادی، ناشر سوره مهراین کتاب ، خاطرات خود نوشت رزمنده بسیجی ، آقای محمد محمودی نورآبادی ، نمونه ای از خیزش نسل نوخاسته انقلاب اسلامی برای بسیج و مقاومت و پیوستن به بدنه مردمی دفاع مقدس برای رزمندگی و ایثار است.

کتاب مهرنجون خاطرات نویسنده اش از دو عملیات کربلای چهار و پنج می باشد.شخصیت ها و نقش آفرینان این اثر از روستای زاگرس نشین بنام مهرنجان وارد حوزه جنگ می شود راوی کتاب که خود نویسنده است نوجوانی پانزده ساله بوده که حال و هوای روستای زادگاه و نقش مردمش را در مواجهه با پدیده جنگ در مهرنجون به نمایش می گذارد.

برشی از کتاب مهرنجون :

مادر ، تاریخ دقیق تولدم را اولین روز از آذر 50 می دانست و پدر هم قبول داشت ؛ حالا چرا در شناسنامه ، 6 شهریور 49 ثبت شده بود ، دلایل خودش را داشت . مثلا این که پدر یک مرتبه به فکر بزرگ کردن شناسنامه ی خواهر بزرگمان "صغری" افتاده بود . در اداره ی ثبت به او گفته بودند که آن صورت باید شناسنامه ی بقیه بچه هایت را هم یک سال بزرگتر بگیری و پدر قبول کرده بود . به هر حال باید صغری هر طور شده به دانش سرا می رفت و معلم می شد و پدر آرزو به دل نمی ماند.همین هم تنها دلیل مخالفتش با پیروزی انقلاب بود...

کتاب «تاکسی سرویس برای فاو» خاطره خود نوشت، نویسنده محمود بلوری، ناشر سوره مهرکتاب تاکسی سرویسی برای فاو شرح خاطرات محمد بلوری است که به قلم خود بلوری نوشته شده است . ماجرای کتاب با تولد محمد بلوری آغاز میشود و به جنگ و عملیات والفجر و تصرف شهر فاو به پایان میرسد. محمد بلوری این کتاب را بسیار جذاب و پرکشش نوشته است.

برشی از کتاب تاکسی سرویسی برای فاو:

هرروز که حضورم در بطن آن لحظات ناب معنوی و در کنار آن اسوه های ایثار و خلوص می گذرد و حسرت از دست دادن ثانیه هایش جان و دلم را می خراشد.با خودم می گویم شاید شنیدن همین خاطرات نیم بند هم ، شنوندگانی داشته و یا  شنیدنش برای لب تشنگان جنگ ندیده نسل امروز شنیدنی باشد ؛ یا حداقل برای خودم ادای تکلیفی باشد در جهت انتقال بخشی از ناگفته های کتاب قطور حماسه دفاع مقدس به نسل های بعد. خلاصه در یک کلام نوشتم تا : اگر دلتنگ شدم بخوانم و اگر رفتم بماند. 

 

کتاب «ماموستا» خاطره دیگر نوشت، نویسنده علی رستمی، ناشر سوره مهر زندگی نامه و خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهر پاوه

برشی از کتاب ماموستا:

خلاصه اثر ماموستا ملاقادر قادری؛ امام جمعه پاوه: هر قومی تاریخ نداشته باشد، قوم مُرده است و هر تاریخی نیز درست بیان نشود تاریخ تحریف شده است. ما در خاطره هایمان واقعیت ها را می گوییم و نیازی به اضافه گویی نداریم. هنوز دشمن با ما آتش بس نکرده است و 38 سال است درگیر جنگ هستیم. خون شیعه و سنی در 8 سال دفاع مقدس در کنار هم ریخت. شب گذشته فیلم نحوه شهادت شهید حججی را دیدم و دچار اضطراب شدم. تعجب کردم چگونه داعش ها ادعای مسلمانی دارند و سر مسلمان را می برند و الله اکبر می گویند، با این الله اکبر متوجه شدم الله اکبر دروغین هم وجود دارد. تببین الله اکبر دروغین از الله اکبر واقعی وظیفه ما علماست. هر مسجدی و هر الله اکبری، الله اکبر نیست. شیعه و سنی در کنار پیامبر (ص) هستند و جبهه مخالف آن ها ابوسفیان است. کتاب خاطرات ماموستا برای نسل آینده مفید و در دفاع انقلاب است و در آینده تاریخ ماست و نشان می دهد مردم ما برای انقلاب زحمت کشیدند و شهید تقدیم کرده اند. در این کتاب خاطرات هیچ مسئولی نقل نشده و بر اساس واقعیت است. غرب کشور برای انقلاب زحمت زیادی کشیده است و این موضوع را به مقام معظم رهبری نیز منتقل کرده ام. به ایشان گفتم ما فرزندان، باغ و کشاورزی خودمان را در راه انقلاب و اسلام از دست دادیم و خسارت ما چند برابر شهرهای دیگر است. در فقه ما مرز نشینی حقوق بیشتری نسبت به شهر نشنی دارد چون دشمن در کمین ماست.

شایان ذکر است کتاب های برگزیدهٔ از تولیدات دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی در سالهای ۹۵ و ۹۶ می باشند.

ارسال نظر