ربات مدفون تخریب می‌شود!

ربات مدفون تخریب می‌شود!
ساختمان متروکه متعلق به حزب کمونیست واقع در کالینینگراد روسیه که به دلیل نمای منحصربه‌فردش «ربات مدفون» نام گرفته، سال آینده تخریب می‌شود.
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر :  ۱۳۴۶۹۷

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، آنتون علیخانوف فرماندار کالینینگراد روسیه از برنامه‌ها برای تخریب ساختمان حزب کمونیست در این شهر خبر داد که به دلیل شباهت نمای آن به سر یک ربات به ربات مدفون (The Buried Robot) معروف است.

 

 

ساخت این ساختمان ۲۱ طبقه در سال ۱۹۸۵ میلادی و در بحبوحه مشکلات اقتصادی دولت شوروی، به دلیل پایان بودجه نیمه‌کاره رها شد. این بنا که بعدها از لحاظ ساختاری نامناسب و معیوب ارزیابی شد، به یکی از نمادهای معماری شهر کالینینگراد روسیه تبدیل شده بود. این نکته که در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، میدان بزرگ مجاور این ساختمان به محفلی برای طرفداران فوتبال تبدیل شد نیز به شهرت آن کمک شایانی کرد.

 

 

علیخانوف اعلام کرد روند تخریب این ساختمان اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود و مقام‌های شهر درباره عرضه تکه‌هایی از این بنای معروف به عنوان سوغات در حال رایزنی و گفت‌وگو هستند.

کالینینگراد، شهری بندری در ساحل دریای بالتیک است که به روسیه تعلق دارد ولی از خاک این کشور جداست و بین لهستان و لیتوانی واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر