تجربه خوب انتخاب گالری های حوزه هنری

تجربه خوب انتخاب گالری های حوزه هنری
آن چه هنر را والا می سازد، توجه هنرمند به اصالت، سادگی، بیانی گویا و مستحکم در مفهوم اثرش است
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر :  ۱۳۴۵۵۰

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، ندا تجدد یکی از نمایشگاه گردانانی است که اکنون بیشترین تمرکز خود را بر روی هنرمندان جوان و معرفی آنان قرارداده است. به بهانه برگزاری نمایشگاه نقاشیخط آثار رامین خرم زاده با عنوان «جانان» نظر وی را در خصوص این نمایشگاه و کارش جویا شدیم.

از سابقه ی هنری خودتان بگویید؟

من یک خطاط هستم و مدرس انجمن خوشنویسان، بیست سالی است سابقه تدریس خوشنویسی دارم و اکنون یک آموزشگاه تدریس خوشنویسی و نقاشیخط دارم که از سال 92 به آموزش تخصصی خوشنویسی می پردازد. از سال 95 آموزش رسمی نقاشیخط را با حضور استاد شفیعی برای نخستین بار در اصفهان در این آموزشگاه شروع کردیم.

نظرتان در مورد آثار آقای خرم زاده چیست؟

کارهای آقای خرم زاده را دوست دارم زیرا سبک خودشان را پیداکرده اند و این ها همه حاصل سال ها تلاش ایشان است، این آثار گلچین سه سال فعالیت گذشته ایشان است.

چه شد که نمایشگاه گردان آثار نمایشگاه «جانان» شدید؟

یکی از هنرجویان دوره ی اول آموزشگاه ما آقای رامین خرم زاده بودند و ایشان یکی از مدرسان حرفه ای نقاشیخط هستند، خودشان درخواست داشتند که من نمایشگاه گردان آثار ایشان باشم و باعث افتخار من است.

چه شد که گالری سعدی حوزه هنری را برای به نمایش گذاردن آثار ایشان انتخاب کردید؟

آثار این نمایشگاه ابعاد بزرگی دارند و همه آنها بالای یک متر هستند، آثار باید در یک گالری بزرگ به نمایش درمی آمد یکی از دلایل دیگر انتخاب این گالری تجربه خوبی بود که با حوزه هنری در سال 96 در گالری سوره داشتم، دلیل عمده ی ما نیز استفاده از فضای باز این نمایشگاه برای برگزاری افتتاحیه بود زیرا ساختمان سعدی دارای فضای باز است که در این شرایط کرونا می تواند مفید باشد و البته از انتخابی که کردیم نیز خیلی راضی هستیم.

از چه زمانی به نمایشگاه گردانی روی آوردید؟

سابقه ی نمایشگاه گردانی من به سال 96 برمی گردد، زمانی که یک نمایشگاه از آثار هنرجویان نقاشیخط آموزشگاه برگزار کردم و پس از آن هم چندین نمایشگاه نقاشیخط دیگر را راه اندازی کردم، این نخستین نمایشگاه انفرادی است که من نمایشگاه گردانی آن را به عهده دارم.

یک نمایشگاه گردان چه رسالتی دارد؟

رسالت من به عنوان یک نمایشگاه گردان، علاوه بر ترویج گرایش های نوین و مرتبط با خوشنویسی، که شاید در شهر اصفهان کمتر دیده شده، همراهی و معرفی هنرمندان جوانیست که در ابتدای مسیر حرفه ای خود هستند و بر آن ممارست دارند.  امروز ثمره یکی از این تلاش های مستمر، در قالب نمایشگاه آثار نقاشیخط هنرمند جوان «رامین خرم زاده» با عنوان «جانان» پیش روی شماست. این نمایشگاه شامل 20 اثر است، که در آنها سعی شده تکنیک های مختلف نقاشیخط با ذوق و خلاقیت هنرمند آمیخته شود و بر روی بوم نقش بندد.

سخن آخر؟

آنچه هنر را والا می سازد توجه هنرمند به اصالت، سادگی و بیانی گویا و مستحکم در مفهوم اثرش است. گونگی گسترش و انتقال این مفهوم رسالتی است بزرگ و خطیر که در جامعه امروزی با سلیقه ها و روش های گوناگون کار را دشوار می سازد. امیدست این آثار (نمایشگاه جانان) در چشم اهل نظر خوش بنشیند و حمایت ها و رهنمودهایشان روشنگر راهمان گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر