تکنیکِ جسورانه آبرنگ های ایوار آروسنیوس

تکنیکِ جسورانه آبرنگ های ایوار آروسنیوس
"ایوار آروسنیوس" Ivar Arosenius نقاش سوئدی و تصویرگر کتاب های تصویری بود. وی در سال 1878 در شهر گوتِنبُرگ به دنیا آمد
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر :  ۱۳۴۴۶۱

سلف پرتره نقاش/ 1908

 

"ایوار آروسنیوس" Ivar Arosenius نقاش سوئدی و تصویرگر کتاب های تصویری بود. وی در سال 1878 در شهر گوتِنبُرگ به دنیا آمد.  یک نقاشِ آبرنگِ غیرحرفه ای اولین آموزش های هنری را به ایوار داد. دو سال بعد، تحصیلات رسمی اش را در آکادمی والاند آغاز کرد و با مجسمه سازی به نام "گرهارد هنینگ" آشنا شد. ایوار مدتی نیز در دانشکده طراحی و صنایع دستی، مشغول به مطالعه نقاشی تزیینی شد.

بعد از اینکه در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا سوئد پذیرفته شد، یک استودیوی مشترک با هنینیگ راه اندازی کرد. ایوار از روش و سبک تدریس آکادمی سلطنتی رضایت نداشت و دوباره به آکادمی والاند بازگشت.

در گوتِنبُرگ، با هنینگ و "اوله کروز" که نقاش بود، همکاری می کرد. آن ها گروه عجیبی بودند. کروز یک معلم سخت گیر اخلاق و ایوار یک لذت گرا بود. در تابستان سال 1903 تصمیم گرفت یک سفر مطالعاتی در اروپا داشته باشد، ابتدا به مونیخ و سپس به پاریس رفت و تابستان را در دهکده نورماندی گذراند.پس از بازگشت به پاریس در نمایشگاه آبرنگی که در سالن مستقلین برگزار شده بود شرکت کرد، سپس مدتی در تورسبی (از شهرهای سوئد) اقامت کرد.

مدتی بعد به استکهلم رفت و در آن جا نمایشگاه بزرگی از آثارش ترتیب داد. در استکهلم، فعالیتش را در زمینه کارتون و طراحی برای مجلات طنز از جمله استریکس آغاز کرد، در آوریل 1907 مجله  Söndags-Nisse یک شماره کامل را به آثار ایوار آروسنیوس اختصاص داد.

در سال 1908 نمایشگاه موفقیت آمیزی به همراه هنینگ و "سیگ برگستروم" از آثارش در دانشگاه لوندِ سوئد برگزار کرد. پس از مدتی ایوار آروسنیوس در سال 1909 در حالی که فقط سی و یک سال داشت بر اثر بیماری در آلونگن از دنیا رفت.

 

پرتره نیلز روزبرگ/ 1903/ آبرنگ/25 در 21 سانتی متر

 

نقاشی بالا پرتره "نیلز روزبرگ" است. روزبرگ از دوستان نزدیک ایوار بود و در دانشکده انجمن طراحی صنعتی و مدرسه نقاشی والاند تحصیل می کرد. این پرتره به خاطر خطوط نرم اما واضح و زمینه رنگی خاموش اما گرم، یادآور پرتره های رنسانس است. در این تابلو عنصر گرافیکی قوی وجود دارد اما در عین حال با تکنیک آبرنگ جسورانه خود حجم ایجاد می کند. در آثار ایوار آروسنیوس، اغلب ویژگی های پس زمینه، کنایه از شخصیت به تصویر کشیده شده است. در پرتره روزبرگ، پس زمینه بسیار نزدیک به پیش زمینه است و در زمینه از الگوی گل استفاده شده است که ممکن است اشاره به فعالیت های او به عنوان یک نقاش تزئینی داشته باشد.

به نظر می رسد که ایوار در پرتره های دوستانش به دنبال یافتن زاویه ایده آل برای به دست آوردن ویژگی هایی است که شخصیت شخص به تصویر کشیده شده را به بهترین وجه مشخص می کند.

 

پرتره آلکس تورنمن/ 1904/آبرنگ

 در پرتره " آلکس تورنمن" شاید همین نگاه طرز تفکر باعث شد که هنرمند تصمیم بگیرد او را از روبه رو به تصویر بکشد ، اما همچنین ممکن است گوش های برجسته و موهای او نقش داشته باشند ، زیرا در کنار هم باعث ایجاد یک اثر چشم گیر می شوند.

 

پرتره اوا آدلر، همسر هنرمند/ 1905/ آبرنگ

 

پرتره گرهارد هنینگ/ 1907

 

سلف پرتره نقاش/1906

 

 اوا آدلر، همسر هنرمند/ 1906/ تمپرا روی بوم/ 108 در 91 سانتی متر/ موزه هنر گوتنبرگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر