تابلوی مونه را به من نشان بده اثر بنکسی 10 میلیون دلار فروخته شد

تابلوی مونه را به من نشان بده اثر بنکسی 10 میلیون دلار فروخته شد
تابلوی بنکسی که برداشتی از یک تابلوی معروف اثر «مونه»؛ هنرمند فرانسوی مکتب امپرسیونیسم، بود در حراجی «ساتبیز» به قیمت 7.6 میلیون پوند (9.8 میلیون دلار) فروخته شد. این دومین مورد بالاترین قیمتی است که تاکنون برای اثری از این هنرمند خیابانی پرداخت می‌شود.
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر :  ۱۳۴۱۳۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، تابلوی نقاشی در سبک امپرسیونیسم اثر بنکسی؛ هنرمند بریتانیایی، در حراجی لندن به قیمت حدودا 10 میلیون دلار فروخته شد.

 

 

تابلوی «مونه را به من نشان بده» در حراجی«ساتبیز» به قیمت بیش از دو و نیم میلیون پوند بیشتر از مبلغ قیمت‌گذاری شده اولیه ۵ میلیون پوندی، به فروش رسید.

در این نقاشی که محصول سال ۲۰۰۵ است، بنکسی چرخ‌های خرید رهاشده و یک مخروط ترافیکی نارنجی را به تابلوی زمینه‌ای از «کلود مونه»؛ نقاش مشهور فرانسوی، که از نیلوفرهای آبی باغچه خود در «گیوِرنی» کشیده بود، اضافه کرده است.

الکس برانچیک؛ مدیر بخش هنرهای معاصر اروپای حراج ساتبیز گفت این اثر یکی از «قوی‌ترین و نمادین‌ترین» آثار بنکسی است که تا کنون به فروش گذاشته می شود.

بنکسی که نام وی واقعی‌اش تا کنون شناخته نشده است، هنرمندی است که کارش را با کشیدن نقاشی‌های دیواری به وسیله اسپری‌ در ساختمان‌های نیمه‌کاره در بریستول بریتانیا آغاز کرد و بعدها به یکی از مشهورترین هنرمندان جهان تبدیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر