چوب حراج به تابلوی مشهور ابراهیم و فرشتگان اثر رامبراند

چوب حراج به تابلوی مشهور ابراهیم و فرشتگان اثر رامبراند
تابلوی «ابراهیم و فرشتگان» شاهکار نایاب «رامبراند»؛ نقاش صاحب‌سبک هلندی، در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته می‌شود.
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر :  ۱۳۳۷۳۳

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، بعد از اعلام خبر حراج پرتره مرد جوان مدال به دست اثر ساندرو بوتیچلی، خبرها حاکی از به فروش گذاشته شدن تابلوی ابراهیم و فرشتگان (Abraham and the Angels) شاهکار نایاب رامبراند در حراجی سال آینده ساتبیز حکایت دارد.

نقاشی رنگ روغن ابراهیم و فرشتگان صحنه‌ای از کتاب مقدس را به تصویر می‌کشد که رامبراند آن را در سال ۱۶۴۶ روی بومی کوچک (۱۵.۸ در ۲۰.۹ سانتی‌متر) خلق کرد.

 

 

این تابلو ژانویه آینده (دی- بهمن ۹۹) در هفته حراج سالانه آثار اساتید کلاسیک، با قیمت تخمینی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شود.

رامبراند در طول حیات خود در مجموع ۱۳۶ تابلو براساس روایات کتاب مقدس کشید که امروز از این تعداد تنها پنج تابلو باقی مانده است. این امر تابلوی ابراهیم و فرشتگان را به اثری نایاب و ارزنده تبدیل می‌کند که ممکن است رکورد حراج را در حوزه شاهکارهای کلاسیک جابه‌جا کند. رکورد کنونی در دست نیم پرتره مرد ناشناس ایستاده اثر دیگری از رامبراند است که در سال ۲۰۰۹ در یکی از حراجی‌های کریستیز به قیمت ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار چکش خورد.

قرار است این تابلوی ارزنده پیش از حضور در حراجی ماه ژانویه ساتبیز، در گالری‌های این حراج‌خانه در هنگ‌کنگ، لس‌آنجلس، آمستردام و لندن به نمایش گذاشته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر