شوآف در سه‌نقطه شانزدهم

شوآف در سه‌نقطه شانزدهم
شانزدهمین شماره ماهنامه سه‌نقطه منتشر شد
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر :  ۱۳۳۶۳۴

شانزدهمین شماره ماهنامه سه‌نقطه (مکتوب طنز [+ جد] فارسی)  با مدیر مسوولی امید مهدی‌نژاد منتشر شد. این شماره از سه‌نقطه با پرونده‌ای با موضوع «شوآف – تقبل الله» منتشر شده است.

 

شماره شانزدهم با پیش‌درآمدی از یاسین کیانی در مورد «گوشه‌نشینانِ» مجالس آغاز می‌شود و در قسمت پرونده پرستو صاحبی، افشار مقدم، رضا سعیدی ورنوسفادرانی، مجید خسروانجم، مریم حسن‌نژاد، مریم نظام‌دوست و فاطمه خسروانی، کوثر محبی و سید مصطفی موسوی به موضوع شوآف پرداخته‌اند.

 

پرستو صاحبی با «عکس دیس باقالی‌پلو با دستِ همایونیِ گوسفند» ماهیت شوآف را، در بستر مجازی و بستر واقعی تشریح کرده، میلاد عبدالوهاب نیز مثل همیشه از منظر جامعه شناسی به موضوع وارد شده و در  «پدیدارشناسی اجتماعی پرسش حالا چی بپوشم؟» از جامعه شناسی سیاسی شوآف در کنش طبقاتی در ایران نوشته است. افشار مقدم با بهره‌گیری از صنعت تشخیص در «از طرف من شوآف را ببوس» شوآف و پدرش را در سه پرده روایت کرده.

 

رضا سعیدی ورنوسفادرانی در «یک هیچ تناولی بر دیوار» با بیان آنچه که دوست ندارید در مورد شوآف بدانید، مجید خسروانجم با «قبول باشه بانو» و گفتن از شوآف‌های اینستاگرامی، مریم حسن‌نژاد با «سفت بستن در مرسدس بنز» و تشریح شوآف، شوآف کاران و دیندارنمایان از ابتدا تا کنون، مریم نظام‌دوست با «آدم نباید بی‌شعور باشد» و حال و هوای مجالس و محافل مذهبی، فاطمه خسروانی با «منو صدا کردی خانم فلانی جان؟» و رفتارها و گفتارهای شوآف‌کاران مذهبی، کوثر محبی با «سبیل، دوتا تیرتخته و یک چراغ سه‌فتیله» ظاهرسازی و چگونه ظاهرساز خوبی باشیم و سید مصطفی موسوی با «چای و عقیق روی فرش خوشرنگ» که دستورالعمل کامل شوآف مذهبی ست، شوآف را به طور کامل و از زوایای مختلف بررسی کردند.

 

در بخش کرسی آزادنویسی سه‌نقطه شانزدهم، یوسفعلی میرشکاک با «چندین کشته و مجروح و پرکنده و بی‌کارتن» نظیره‌اش بر کلیله و دمنه را ادامه داده، سید محمد صاحبی در صفحه خارگلستان «پسر آقای گودرزی» و امرالله احمدجو در قصه‌های دهکده قسمت دوم «حکایت دزدیده شدن بزغاله درویش» را روایت کرده، زهرا درمان با «خاطره با کدام خ است» و محمدحسین جعفریان با «مهندسان مادرزاد هوانوردی»، مهدی شریفی با «این ما نبودیم که تعطیلات را می‌گذراندیم»، رضا دباغی و شکوه علفزارش با «سرخ‌پوست‌هایی که شوآف می‌کردند» و مهدی مذهبی با «میان عشق و مرگ» و شرح عکس‌های تاریخی‌اش در این قسمت حضور دارند. این بخش باشگاه نویسندگان همیشگی سه‌نقطه است که هریک در فرم و با بیان مخصوص به خود می‌نویسند.

 

تهرانشهر شماره شانزدهم سه‌نقطه با یادداشت مریم حسن‌نژاد آغاز می‌شود، «های کپی با مارک اصل، زپرتی با دوخت محکم» یادداشتی‌ست در مورد خرید، فروش و سه بزنگاه در خرید روزانه در مرکز شهر. در ادامه سعید مروتی در شهرقصه به‌سراغ «نرگس» رفته است. «دیدن دختر صددرصد دلخواه در عصر زیبای ماه آبان در خیابان جردن» به قلم محمدحسین افخمی داستانی‌ست از خیابان‌های تهران و کالج آمریکایی‌ها. تهرانشهر با آلبومی از تصاویر تابستانی تهران به کوشش طیبه دالایی به پایان می‌رسد.

 

در درباره طنز شانزدهم محمود فرجامی با ششمین قسمت مطلب خود «آماده سازی چیست و چگونه بر خود استعمال نماییم» به یکی از مهم‌ترین مراحل تولید استندآپ کمدی پرداخته و اسماعیل امینی در «نمک اضافی ممنوع، شوخی خرکی قدغن» توضیح می‌دهد که از چه چیز و چگونه طنز بنویسیم.

 

شانزدهمین شماره ماهنامه سه‌نقطه، که به مدیرمسئولی امید مهدی‌نژاد، سردبیری مرتضی کاردر و مدیریت هنری محمد صمدی منتشر می‌شود در 216 صفحه و با قیمت ۳۴‌هزار تومان در کتابفروشی‌ها و دکه‌های روزنامه‌فروشی و فروشگاه‌های آنلاین عرضه شده است.

 

نسخه کاغذی را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

 

تهیه نسخه دیجیتال در فیدیبو، طاقچه و جار

 

 

ارسال نظر