به مناسبت هفته دفاع مقدس :

محفل خاطره‌گویی «موج های بیقراری» برگزارشد

محفل خاطره‌گویی «موج های بیقراری» برگزارشد
«سلام آقا سید» مجموعه خاطرات آزاده «علیرضا محمودی مظفر» رونمایی شد
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر :  ۱۳۳۵۵۲

آزادگان در سی و سومین  حوزه هنری خراسان شمالی با عنوان «موج‌های بیقراری» به نقل خاطرات دفاع مقدس پرداختند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «علیرضا محمودی مظفر» رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس در این محفل از چگونگی حضور خود در جنگ تحمیلی گفت و از شهدایی در استان یاد کرد که هر یک از آن‌ها جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و در نهایت به آرزوی دیرین خود؛ شهادت نائل آمدند.
او که از همان روزهای نخستین جنگ، مصصم بود تا روایتگر روزهای خون و خمپاره باشد، از عزم جدی‌اش برای به رشته تحریردرآوردن خاطرات خود سخن گفت و پرداختن به زوایای پنهان 8 سال دفاع مقدس را ضروری خواند.
«محمودی مظفر» اظهار کرد: اگر چه با شنیدن نام جنگ و دفاع مقدس، دلاورمردی‌های مردان در اذهان تداعی می‌شود، اما نباید فراموش کرد که همسران شهداء و رزمندگان نقش پر رنگ و عظیمی در این رویداد عظیم داشتند و نباید مورد غفلت قرار بگیرد.
دکتر «بیگ‌زاده» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز در این محفل، به تبیین شباهت‌های قیام عاشورا و دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: دفاع مقدس و اتفاق‌هایی که در این عرصه رقم خورد به تاسی از قیام اباعبدا... الحسین(ع) و برای دفاع از حریم ارزش‌ها، حفظ اسلام و رضای خدا بود.
این گزارش حاکی است، در این محفل علاوه بر شعر خوانی شاعر آیینی استان «سید باقر سیدی زاده» ،اجرای گروه سرود «پیروان ولایت» و هنرنمایی «مرشد قربانی» زینت بخش این محفل شد و آزاده سرافزار دکتر «ولی‌الله جعفری» از استان گلستان و از هم‌بندان «علیرضا محمودی مظفر» در دوران اسارت، هم به نقل خاطرات خود پرداخت.
بر اساس این گزارش، محفل خاطره‌گویی «موج‌های بی قراری» که با حضور پرشور جمعی از آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس از جمله آزاده سرافراز عابدین عابدی‌مقدم، علی ارکانی‌فرد، علیرضا محمدزاده و مدیران دستگاه‌های اجرایی و با همراهی و مشارکت استانداری خراسان شمالی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد از کتاب «سلام آقا سید» خاطرات خود نوشت جانباز، رزمنده و آزاده «علیرضا محمودی مظفر»، هم رونمایی شد.
لازم به ذکر است، در این محفل آزاده و جانباز سرافراز «محمودی مظفر» با قرائت متنی، دوباره یاد و نام یاران و شهید خود را زنده کرد و گرامیداشت.

ارسال نظر