اجرای مجالس تعزیه به مناسبت ماه صفر در یزد

اجرای مجالس تعزیه به مناسبت ماه صفر در یزد
همزمان با سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رقیه(س) چهار مجالس تعزیه‌ به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» در یزد اجرا شد.
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر :  ۱۳۳۴۰۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: به مناسبت ماه‌ صفر و ایام عزاداری شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رقیه(س)، چهار مجلس تعزیه‌خوانی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی به همت گروه تعزیه‌ «راویان عطش» در یزد به اجرا درآمد.

علی جاور افزود: این مراسم یکم تا چهارم مهرماه در نخلستان تشنگان فرات قاسم آباد برگزار و در این چهار شب به ترتیب مجالس تعزیه‌‌ «حر بن یزید ریاحی»، شهادت «حضرت علی اکبر(ع)»، شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» و «بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س)» اجرا شد.

وی با اشاره به همکاری 20 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان در اجرای این هنر آئینی و نمایشی بیان کرد: تعزیه شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» با شمرخوانی علی عکاف تعزیه‌خوان مطرح کشوری اجرا شد.

همچنین بخش‌هایی از این مجالس به صورت مجازی از صفحه اینستاگرام«raviyanatash.yazd»  برای عموم علاقه‌مندان پخش شد.

گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده و نخستین گروه‌ تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد به شمار می‌آید.

این گروه که محرم امسال برای نخستین بار در یزد به اجرای تعزیه مجازی پرداخت تاکنون بیش از 60 مجلس تعزیه بر اساس تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی(میر عزا) و مرحوم جابر عناصری در استان یزد و مناطق مختلف کشور اجرا کرده است.

ارسال نظر