ویژه برنامه‌های رادیو صبا در هفته دفاع مقدس

ویژه برنامه‌های رادیو صبا در هفته دفاع مقدس
«رادیو صبا» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با چند برنامه ویژه در این ایام مخاطبان را همراهی می کند.
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶
کد خبر :  ۱۳۳۳۳۰

«رادیو صبا» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با چند برنامه ویژه در این ایام مخاطبان را همراهی می کند.

ویژه برنامه «طنز در دفاع مقدس» به آن دسته از آثار هنری و ادبی می پردازد که در زمینه دفاع مقدس با مضمونی طنز خلق شده‌اند. معرفی فیلم‌های کمدی وگفتگو با عوامل آن، معرفی کتاب‌های طنز و گفتگو با نویسندگان آن و همچنین بازخوانی اشعار طنز و خاطرات رزمندگان از جمله بخش‌های این ویژه برنامه است. مژده آقامحمدی تهیه کننده، مهدی فرج اللهی کارشناس-مجری و امین ضیایی راوی-بازیگر در ویژه برنامه «طنز در دفاع مقدس» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه مخاطبان رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز همراهی می‌کنند.

مسابقه زنده ‌«هم‌پای صبا» با هدف آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با فرهنگ جبهه، با طرح سوالات مختلف درباره دفاع مقدس با رویکرد معرفی چهره های شاخص، مرور فیلم ها، موسیقی ها و آثار مرتبط با آن دوران روی آنتن می‌رود. این برنامه با بخش‌های مختلفی از جمله: «ایران من، عکس و خاطره، به یاد تو هستم، نمای نزدیک و قطب نما» شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ از رادیو صبا پخش می شود. محسن جواهری تهیه کننده و مهدی پَر مجری مسابقه «هم‌پای صبا» هستند.

برنامه «صباهنگ» نیز که شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به صورت زنده پخش می‌‏شود، به مناسبت هفته دفاع مقدس ترانه‌ها و سرودهای مرتبط با این ایام را به همراه اشعار و متون شنیدنی راهی آنتن می‌کند. برنامه «صباهنگ» به تهیه‎کنندگی رضا عزتی و با اجرای پیمان قریب پناه، اوقات مفرح و پر نشاطی را برای شنوندگان رادیو صبا فراهم می‌آورد.

همچنین برنامه «سینما صبا» با پخش دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌های طنزی که با مضمون دفاع مقدس ساخته شده‌اند، در این ایام همراه مخاطبان می‌شود. موسیقی‎ متن فیلم‌ها و ترانه‌های حماسی و خاطره‌انگیز نیز چاشنی این برنامه است. «سینما صبا» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ تقدیم شنوندگان رادیو صبا می‌شود.

«نَقل نُقلستان» نیز برنامه‌ای است که در هفته دفاع مقدس با طنزنویسان این حوزه گفتگویی صمیمی انجام می‌دهد و آثار آنها را معرفی می‌کند. این برنامه روزهای زوج ساعت ۲۰:۰۰ به تهیه‌کنندگی مژده آقامحمدی روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز پخش می‌شود.

و همچنین «قصه‎های صبا» برنامه‌ای است که به روایت قصه‌ها و داستان‌های کوتاه طنز می‌پردازد. در هفته دفاع مقدس این داستان‎ها با موضوع رشادت‎های رزمندگان و ماجراهای طنزآمیز در جبهه اختصاص دارد. این برنامه هر شب ۲۱:۴۵ به تهیه کنندگی سجاد کلبادی نژاد و با اجرای مهبد قناعت پیشه، محمدرضا قلمبر، نازنین مهیمنی و لیلا روحبخش راهی آنتن می‌شود. محمدباقر رضایی نیز تنظیم رادیویی متون را در این برنامه بر عهده دارد.

ارسال نظر