رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خبر داد:

16 برنامه روی سن دفاع مقدس

16 برنامه روی سن دفاع مقدس
16 برنامه فرهنگی و هنری روی سن چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار گرفت و برگ زرین دیگری به فعالیت‌های حوزه هنری اضافه شد.
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر :  ۱۳۳۲۶۲

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به تبیین این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس پرداخت و از برگزاری شب شعر «لاله‌های نینوایی» با همکاری دانشگاه آزاد بجنورد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت و افزود: در این محفل 15 شاعر به شعرخوانی خواهند پرداخت و هم‌زمان نیز در فضای مجازی پخش خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، «وحید نمازی» شب‌های خاطره ویژه آزادگان و بانوان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: در واقع سی و سومین محفل خاطره‌گویی با عنوان «موج‌های بیقراری» ویژه آزادگان و پنجمین محفل «مهرانه‌های باران» ویژه بانوان با حضور مهمان کشوری، «افسانه قاضی زاده» از امدادگران دوران دفاع مقدس و از بانوان حاضر در مقاومت 33 روزه خرمشهر در ششم و هفتم ماه جاری در سالن شهدای دولت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: رونمایی از ماکت مجموعه «سلام آقا سید» خاطرات خود نوشت جانباز، رزمنده و آزاده «محمودی مظفر» در این محفل که به همت انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در دل محفل «موج‌های بیقراری» است.
وی برپایی نمایشگاه تجسمی در فضای مجازی با رویکرد دفاع مقدس و با موضوع نقاشی و پوستر شامل 70 اثر از نقاشان مطرح کشور و تولیدات هنرمندان استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: 8 اثر از دل کارگاه 3 روزه پوستر «خون دل‌ها خورده‌ایم» علاوه بر نمایش در فضای مجازی در قالب تبلیغات محیطی و روی استندهای شهری ارائه شده است.
وی اضافه کرد: روزی 10 اثر از این آثار در فضای مجازی در قالب «گنجینه هنر انقلاب» به نمایش گذاشته می شود.
« نمازی» در بخش دیگری از سخنانش نصب 8 بیلبورد و استند در سطح شهر هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس و با بهره‌گیری از ظرفیت 6 هنرمند ملی و استانی با شعار «دفاع روز افزون»، «ما ملت شهادتیم» و «خون دل‌ها خورده‌‍ایم» را اقدامی نو در راستای ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت بیان کرد و افزود: از تعداد آثار به نمایش درآمده 4 اثر مربوط به هنرمندان استان و بقیه آن‌ها مربوط به هنرمندان کشوری است.
وی از آغاز 12 اجرا از 3 آثار راه یافته به ششمین رپرتوار تئاتر خیابانی عاشورایی و دفاع مقدس از پنجم مهر به مدت 6 روز خبر داد و تصریح کرد: آثار نمایشی «هوناس» به کارگردانی «مهدی فخرانی»، «گزارش یک تابوت» به کارگردانی «سعید نیستانی» و «وداع» به کارگردانی «محمد بکرانی» در پارک شهر و فرهنگ سرای بجنورد به نمایش گذاشته خواهند شد.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان این که در این هفته تلاش کردیم با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت فضای خیابانی برای نمایش آثار بهره بگیریم، اظهار کرد: نمایش 10 عکس ملی با موضوع «نقش زنان در دفاع مقدس» در چهارراه ژاندارمری در قالب نمایشگاه میدانی اقدام متفاوت دیگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سند عزت و افتخار 8 سال دفاع مقدس است که به همت حوزه هنری استان رقم خورده است.
وی همچنین از آغاز نمایش 40 پوستر با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج آلومینای جاجرم و دادگستری با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان ملی خبر داد و افزود: ضبط و پخش تک خاطرات دفاع مقدس از رزمندگان دفاع مقدس در فضای مجازی هم دیگر برنامه در نظر گرفته شده در این ایام است.

ارسال نظر