در پی برگزاری کارگاه طراحی و پوستر و گرافیک شهری؛

آثار ورک‌شاپ«خون دل‌ها خورده‌ایم» در قاب شهر می‌نشیند

آثار ورک‌شاپ«خون دل‌ها خورده‌ایم» در قاب شهر می‌نشیند
"پوریا زارعی استاد" روش‌های فکرکردن، ایده‌یابی و چگونگی طراحی پوستر را از مباحث مطرح شده در این کارگاه برشمرد
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد خبر :  ۱۳۳۱۲۹

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، مدرس کارگاه طراحی پوستر و گرافیک شهری با موضوع «خون دل‌ها خورده‌ایم» از این که کارگاه فوق با محورهای «مقاومت، ایثار و شهادت»، « مدافعان وطن»، « عاشورا و دفاع مقدس» و « مردم، پشتیبان و دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، تصریح کرد: در این کارگاه ۳ روزه تلاش کردیم ۱۵ اثر را در قالب پوستر و بیلبوردهای شهری تولید تا در هفته دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

«پوریا زارعی استاد» روش‌های فکرکردن، ایده‌یابی و چگونگی طراحی پوستر را از مباحث مطرح شده در این کارگاه برشمرد و انتخاب موضوع و تحقیق و پژوهش برای رسیدن به مفهوم خوب و بهره‌گرفتن از تصاویر مختلف و ترکیب کردن آن‌ها برای رسیدن به محصول مورد نظر را از شیوه‌های تکنیکی طراحی پوستر عنوان کرد.

وی تصویر، تایپ، رنگ و بافت را از اجزای تصویرسازی برشمرد و تصریح کرد: در یک پوستر تصویری، به طور قطع، تصویر دراولویت قرار دارد و باید جذابیت کار روی تصویر باشد و در پوسترهای تایپوگرافی، تایپ.

این هنرمند گرافیست بر بهره‌گیری از تضاد بین رنگ‌ و نوشته‌ها به عنوان یکی از تکنیک‌های موجود در هنرهای تجسمی که موجب جذابیت‌های بصری می‌شوند تاکید کرد.

وی بهره‌گیری از نقاشی ایرانی را از اتفاق‌های خوشایند در این کارگاه برشمرد که به روزرسانی آن‌ها برای خلق اثر به جذابیت کارها افزود.

«زارعی استاد» با اشاره به توانایی شرکت کنندگان از این که به عنوان هدایتگر در این کارگاه حضور پیدا کرده بود، سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به این که تکنیک‌ها شخصی است و هر طراح تکنیک خاص به خود را دارد، تلاش شد تا شرکت کنندگان داشته‌های خود را با یکدیگر به اشتراگ بگذارند.

وی یکی از مزیت‌های این کارگاه را استفاده از دانش و تجربیات شرکت کنندگان عنوان و اظهار کرد: می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک نسل خوبی از طراحان گرافیک در استان ظهور و بروز کنند و توانایی آن‌ها در چند سال آینده به نمایش گذاشته خواهد شد و اتفاق‌های خوبی را در این عرصه رقم خواهند زد.

وی رسیدن‌ به توانایی و وارد شدن به بازار کار از دیگر مزیت‌های این دست کارگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: آثار تولید شده پس از ارزیابی در قالب پوستر و بیلبورد در سطح شهر نمایش داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کارگاه ۳ روزه «خون دل‌ها خورده‌ایم» که از چهارشنبه بیست و ششم ماه جاری به همت واحد هنرهای تجسمی و با حضور ۱۵ نفر از دانشجویان گرافیگ استان رقم خورد تا جمعه ادامه یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر