درکارگاه آموزشی تجربه نویسی تبلیغی و جهادی صورت گرفت؛

تمرین تجربه‌نگاری

تمرین تجربه‌نگاری
علاقه‌مندان درکارگاه آموزشی تجربه‌نویسی تبلیغی و جهادی که به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، تجربه نگاری را تمرین کردند.
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر :  ۱۳۳۰۷۳

«رضا وحید» مدرس نویسندگی درکارگاه آموزشی تجربه نویسی تبلیغی و جهادی که با رویکرد خاطره‌نویسی به همت حوزه هنری استان برگزار شد، از این که در این کارگاه با بهره‌گیری از ظرفیت قشر طلاب در نظر داریم تا خاطرات آن‌ها را به عنوان قشر اثرگذار و الگوپذیر در جامعه در اختیار مردم قرار دهیم، سخن گفت و تصریح کرد: با پرداختن به مقوله خاطره نویسی در این کارگاه ظرفیت‌ها سنجیده و افراد بر اساس علایق خود کم کم وارد عرصه نویسندگی و فیلم نامه نویسی خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، این نویسنده که 20 سال در عرصه نویسندگی و تدریس تجربه دارد، خاطره نویسی را معادل تجربه نگاری برشمرد و با تاکید بر این مسئله که نمی توان این دو مقوله را در نوشتن از هم تفکیک کرد، گفت: موضوع خاطره به نویسنده آن بستگی دارد و در واقع هدف این است که به وسیله خاطره نویسی و خواندن خاطرات گذشته از تجربیات نهفته در بطن آن استفاده کرد و آنها را در زندگی روزمره به کار گرفت.
«وحید» شناخت شخصیت، پرداختن به کشمکش‌ها، حادثه‌پردازی و توصیف در دل خاطره، فضاسازی را از ملاک‌ها و چارچوب‌هایی برشمرد که باید در خاطره نویسی بدان پرداخته شود تا بتوان در این عرصه موفق عمل کرد.
وی ادامه داد: خاطره باید یک سری اتفاق‌ها در دل خود داشته باشد و در خاطره نویسی باید به توصیف فضا و محیط بپردازند تا مخاطب با خاطره خو بگیرد.
مدرس این کارگاه به بایدها و نبایدهای فضاسازی پرداخت و از این که نباید به تکرار جزئیات در دل فضاسازی اقدام کرد، سخن گفت و افزود: باید فضاسازی‌ها قابل لمس و درک برای مخاطب باشد و با توجه به این که توصیف در دل فضاسازی قرار دارد نباید از آن غفلت کرد.
رضا وحید اظهار داشت: در نظرداریم تا با تداوم بخشیدن این جلسه گروه‌های متعددی از جامعه روحانیون و جهادگران را از این اتفاق بهره‌مند و پرورش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: البته این کارگاه با سرفصل‌های مختلف نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، در این کارگاه شرکت‌کنندگان به خاطره نویسی پرداختند و آثار نقد و بررسی شد.

 

 تگ ها

ارسال نظر