در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد:

آیین رونمایی از فراخوان دومین سوگواره شعر «از عرشیان نینوا»

آیین رونمایی از فراخوان دومین سوگواره شعر «از عرشیان نینوا»
پوستر دومین سوگواره شعر عاشورایی «از عرشیان نینوا» در آئینی با حضور شاعران استان در سالن اجتماعات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر رونمایی شد.
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر :  ۱۳۲۹۵۳

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در حاشیه این آیین گفت: امسال دومین رویداد ادبی سوگواره شعر عاشورایی در این استان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و دبیری حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان برگزار می‎شود.

 

امید پارسایی فر افزود: نخستین دوره این رویداد در سال گذشته با وجود اینکه تبلیغات مناسبی برای آن صورت نگرفت با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران هم استانی‎ همراه شد تا جایی که بیش از ۱۱۸ اثر ادبی در سبک‎های مختلف شعری سپید، نیمایی و کلاسیک به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

وی اظهار داشت: چنین رویدادهایی در راستای تقویت و شناسایی استعدادهای ادبی برای شعر آئینی استان است که انتظار می‌‏رود با رویکرد حوزه هنری و سایر دستگاه‎ها در ارتباط با شعر آئینی داشتند، استقبال بهتری صورت گیرد.

 

پارسایی فر ادامه داد: ظرفیت استان بوشهر در شعر آئینی بسیار خوب است که وقتی سوگواره‌‏هایی مانند شعر عاشورایی برگزار می‌‏شود این ظرفیت‌‏ها بخوبی شناسایی و هم توسط مدرسان خوب موجود در حوزه هنری تربیت می‏‌شوند.

 

وی با اشاره به زمان ارسال اثر به این سوگواره عنوان کرد: دومین سوگواره شعر عاشورایی در 20 مهر ماه برگزار می‏‌شود که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره (arshiyan.neynava@gmail.com)  ده مهر ماه است.

 

پارسایی فر ادامه داد: هیات داوران استانی و ملی شایسته نیز برای داوری آثار تشکیل شده‌است که در کنار این موضوع اشعار برگزیده شاعران نیز منتشر خواهد شد.

 

وی افزود: از همه شاعران جوان و پیشکسوت دعوت می‌‏شود در این رویداد که به نام عاشورای حسینی تشکیل شده شرکت کنند و این رونقی باشد تا بتوانیم به عنوان یکی از محورهای مهم ادبی سالانه در هر استان برگزار می‎شود.

 

 پارسایی فر یادآور شد: در آئین اختتامیه دومین دوره سوگواره شعر عاشورایی کتاب آثار برگزیده دور نخست سوگواره مورد نمایش قرار می‎گیرد و کتاب این دوره نیز همین امسال منتشر خواهد شد.

 

 

ارسال نظر