مسوول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس خبر داد:

ثبت تصویری واقعه خوانی شاعران فارس در رثای آفتاب

ثبت تصویری واقعه خوانی شاعران فارس در رثای آفتاب
کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس از انتشار مجموعه ای از آثار شاعران فارس در قالب تصویری با عنوان واقعه خوانی خبر داد.
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر :  ۱۳۲۹۰۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری فارس، هاشم کرونی ضمن بیان این مطلب افزود: عمدتا آثار شاعران در قالب مکتوب نشر می یابد و حتی از بزرگان و نام آوران نیز فایل تصویری چندانی در دست نیست.

وی افزود: واحد هنرهای تصویری حوزه هنری و ارادت قلبی و همت عاشورایی محمدحسن محمودی که کار تولید این اثر را یک تنه پیش برد و به نحوی انجام این کار مرهون تلاش اوست سبب شد گنجینه ای ارزشمند از فایل های تصویری شعرخوانی به دست  مخاطب برسد.

کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس ادامه داد: اهمیت این مساله در آن است که مخاطب خوانش مطلوب شاعر را در این تصاویر می بیند و با قرائت شاعر از شعر در هنگام خلق و ارائه اثر آشنا می شود.

وی گفت: همه ارکان پروژه آن را به چشم نذر و ارادت به ساحت مقدس حضرات آل ا... دیده اند هیچ شاعری طلب حق الزحمه نداشته و در دو واحد آفرینش های ادبی و هنرهای تصویری همه کارها درون مجموعه ای سامان یافت تا بدون واهمه از  معضلات مالی و بودجه ای، این کار سامان یابد.

کرونی در تشریح حضور شاعران در این پروژه گفت:  دکتر ساجده تقی زاده، هاشم کرونی، حسن میرزانیا، محمد رهام دکتر سیده اعظم حسینی، دکتر غلامرضا کافی، حسن دهقان  سجاد حیدری قیری شاعرانی هستند که در 9 برنامه واقعه خوانی محرم امسال حضور یافته اند.

وی در پایان اظهار داشت: شعار محوری این فعالیت ها حضور در پویش "ما ملت امام حسینیم" به یادمان سردار شهید قاسم سلیمانی بوده است و امیدواریم این حرکت را در دو ماه محرم و صفر امسال ادامه دهیم.

شایان ذکر است این مجموعه کلیپ ها محرم امسال از طریق سایت و صفحات مجازی حوزه هنری فارس منتشر شده است. علاقه مندان می توانند از طریق پیوندهای زیر در صفحه حوزه هنری فارس در آپارات این کلیپ ها را تماشا کنند.

 

واقعه خوانی- نگاه 1

 https://www.aparat.com/v/PwArg  

واقعه خوانی- نگاه 2

 https://www.aparat.com/v/NxZzH

واقعه خوانی- نگاه 3

 https://www.aparat.com/v/u40SR

واقعه خوانی- نگاه 4

 https://www.aparat.com/v/IkoT8

واقعه خوانی- نگاه 5

 https://www.aparat.com/v/T7SBK

واقعه خوانی- نگاه 6

 https://www.aparat.com/v/JdewG

واقعه خوانی- نگاه 7

 https://www.aparat.com/v/g50f8

واقعه خوانی- نگاه 8

 https://www.aparat.com/v/5pBd3

واقعه خوانی- نگاه 9

 https://www.aparat.com/v/iWELX

ارسال نظر