بازدید رئیس حوزه هنری از نمایشگاه «هم پای نور»؛

سلوک و تنفس حقیقی در جهان معرفت در آثار عبدالحمید قدیریان

سلوک و تنفس حقیقی در جهان معرفت در آثار عبدالحمید قدیریان
محمدمهدی دادمان؛ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در حاشیه بازید از نمایشگاه «هم‌پای نور» گفت: به لطف الهی و عنایت خاص حضرت زهرا(س) آثار استاد قدیریان برآمده از مبانی معرفتی اصیل اسلامی که مخاطب با دیدن آنها ناگزیر در جهان معرفتی حقیقی سلوک و تنفس خواهد کرد.
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر :  ۱۳۲۸۶۸

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «هم‌پای نور»؛ مجموعه آثار عبدالحمید قدیریان، در موزه هنرهای معاصر فلسطین گفت: باید از زحمات استاد قدیریان برای خلق این آثار و برپایی این نمایشگاه تشکر ویژه داشته باشیم. نمایشگاه اثار ایشان مثل همیشه نشان داد که رویای حوزه اندیشه و هنر اسلامی قابل تحقق است. البته به آن شرط که امثال بنده وظایفمان را شناخته و انجام دهیم.

 

 

دادمان با اشاره به ویژگی‌های بارز این نمایشگاه تصریح کرد: استاد قدیریان مبتنی بر یک ایده نظری روشن و برآمده از مبانی معرفتی اصیل اسلامی توانسته است به لطف الهی و عنایت خاص حضرت زهرا(س) آثاری را خلق کند که مخاطب با دیدن آنها ناگزیر در جهان معرفتی حقیقی سلوک و تنفس خواهد کرد.

وی افزود: باید به قدرت دست و هنرمندی ایشان (عبدالحمید قدیریان) اذعان کرد. ایشان در این آثار با تنوع بسیار خوب و از زوایای گوناگون به روایت عاشورا پرداخته‌اند.

 

 

عبدالحمید قدیریان هنرمند و نقاش این مجموعه درباره نمایشگاه توضیحاتی داده و آن را در ادامه نمایشگاه «آسمان حسین (ع)» که چهار سال پیش برگزار شده بود، قلمداد کرد و گفت: سعی کردم در نمایشگاه «آسمان حسین (ع)» مخاطب را دعوت به نگاه جدی و عمیق‌تر کنم و اصل اتفاقاتی که در تابلوها روایت کردم، به بالا و شهادت نسبت داده شود. در آن نمایشگاه سعی کردم نگاه مخاطب را به آسمان جلب کنم و حالا که چهار سال گذشته و با وجود سرعت زمان و اتفاقات آخرالزمانی که رخ داده است، در مجموعه جدید «هم‌پای نور» سعی کردم در آثارم روی فعلیت خدا تاکید کنم.

وی افزود: نور در این آثار، به عنوان عنصر و ابزار دست خدا معرفی می‌شود. در واقع، هنر را از چارچوب تزئین و تشریفات خارج کردم و چون به نظر من مفاهیم قرآنی و الهی باید تصویری باشند، سعی کردم این موضوع را نمایش دهم. چراکه خداوند در قرآن نیز تصویر ارائه می‌دهد.

 

 

قدیریان تاکید کرد: در برخی تابلوهایی که مستقیماً به واقعه عاشورا اشاره دارد، عاشورا زیر سیطره نوری است که همان نور حقیقی و اصلی است؛ در واقع عاشورا، اتفاق دهشتناکی بوده اما زیر سایه ولایت و نور الهی، این اتفاق رخ داده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه «هم‌پای نور» در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان براداران شهید مظفر، نرسیده به بزرگمهر، شماره ۷۴، از پنجم شهریورماه کار خود را آغاز کرده است و تا ۱۹ شهریورماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر