برگزاری کارگاه یک روزه طراحی پوسترهای عاشورایی در تبریز

برگزاری کارگاه یک روزه طراحی پوسترهای عاشورایی در تبریز
کارگاه یک روزه طراحی پوسترهای عاشورایی با همکاری حوزه هنری آذربایجان شرقی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تبریز برگزار شد
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر :  ۱۳۲۵۶۹

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، به مناسبت ایام محرم، کارگاه یک روزه طراحی پوسترهای عاشورایی با محوریت ظلم ستیزی امام حسین(ع) و احسان و مواسات با همکاری حوزه هنری آذربایجان شرقی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تبریز برگزار شد.

در کارگروه طراحان و گرافیست های برجسته استان طرح‌هایی با موضوعات عاشورایی جهت استفاده در فضای مجازی طراحی کردند.

مهدی حق شناس، گرافیست و مدرس دانشگاه در حاشیه برگزاری این رویداد اظهار کرد: برگزاری این گونه کارگاه ها می تواند اهمیت هنرهای تجسمی را در جامعه دو چندان کند.

 

 

وی ادامه داد : نتایج حاصل از این کارگاه نیز می تواند در معرض دیدن مردم قرار گیرد و بازخوردش را در عرصه هنری به همگان نمایان کند.

این گرافیست و مدرس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: هنرهای تجسمی از قدیم الایام با مفاهیم دینی ارتباط مستقیمی داشته است و امروز در عرصه گرافیک نیز این ارتباط را سعی می کنیم معاصر سازی کنیم.

حق شناس بیان کرد: پوسترهای مذهبی دهه ۲۰ و ۳۰ پوسترهای عامیانه بوده اند که مردم آنها را در خانه ها و مکان های عمومی استفاده می کردند، این پوستر ها بعدها مورد استفاده همگان قرار گرفته بود.

 

 

وی گفت : امروز در هنرهای معاصر طراحان اقدامات دیگری انجام داده اند که بسیار تحسن برانگیز است و فعالان در این عرصه به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

حق شناس با بیان اینکه باید تولیداتی را در راستای استفاده عموم مردم داشته باشیم، خاطر نشان کرد : معمولا کارگاه ها و فعالیت های گروهی در حوزه ادیان به صورت سفارش برگزار می شود اگر این کارگاه ها در معرض دید عموم قرار گیرد تاثیرات مفید و موثرش را شاهد خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر