حوزه هنری خراسان شمالی میزبانی کرد:

برگزاری کارگاه تخصصی تئاتر خیابانی

برگزاری کارگاه تخصصی تئاتر خیابانی
کارگاه تخصصی تئاتر خیابانی در خراسان شمالی برگزار شد
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر :  ۱۳۲۱۲۲

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی با بیان این که این کارگاه با حضور «امیرحسین شفیعی» از استادان برجسته تئاتر خیابانی طی3 روز برای علاقه‌مندان به هنر نمایش و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج هنرمندان استان در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد،گفت: در این کارگاه آموزشی و تولیدی ایده‌های شرکت‌کنندگان بررسی و طرح نوشته و به مرحله تولید رسید و مرحله به مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.
«کشمیری» با اشاره به این که 35 نفر از هنرمندان شهرهای مختلف استان در این کارگاه شرکت کردند، افزود: نمایش‌های تولید شده در رپرتوار خیابانی دفاع مقدس اجرا می‌شود.
«امیرحسین شفیعی» استاد کارگاه تئاتر خیابانی هم با بیان این که در این کارگاه روی ایده‌پردازی و طرح‌های نمایشی شرکت‌کنندگان که قابلیت اجرا در فضای باز دارد، کار شد، تصریح کرد: تلاش کردیم نمونه فیلم‌های موفق از اجراهای مختلف را برای شرکت‌کنندگان به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: در این کارگاه قرار شد شرکت‌کنندگان با انتخاب موضوع یک ایده و طرح تئاتر خیابانی را آماده کنند و در صورت فراهم بودن شرایط در استان به تولید دست بزنند.
وی اضافه کرد: آشنایی با تئاتر خیابانی، دست‌یابی به موضوعات منحصر به فرد و رسیدن به شیوه‌هایی برای اجرای این گونه نمایشی از دیگر رویکردهای مد نظر از برگزاری این کارگاه بود.
شفیعی تصریح کرد: با توجه به قرارداشن در آستانه چهل سالگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در این کارگاه روی ایده‌های مقاومت و دفاع مقدس کار شد و تلاش کردیم علاقه‌مندان را با شیوه‌های نوین آشنا کنیم تا در چهل سالگی دفاع مقدس به تولید متون نمایشی با این مضمون دست بزنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که هنرمندانی داشته باشیم تا بتوانند دستاوردهای استان را با زبان هنر معرفی کنند و درخصوص قهرمان‌ها و سرداران شهید این منطقه دست به قلم شوند و تولید اثر کنند.
وی با اظهارتاسف از این که در حوزه تئاتر خیابانی گروه‌های شاخص فعالی از استان ندیدم، ابراز خرسندی کرد از این که علاقه‌مندان در این عرصه در سال‌های اخیر به شکل اصولی در این عرصه آموزش می‌بینند.
وی تئاتر خیابانی را یک جریان فرهنگ‌ساز در کشور دانست و افزود: در بعد آموزشی و شهروندی هم می‌تواند به نهادهای مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و اداره آب و برق کمک کرد.
وی با بیان این که متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی در استان‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: بنابراین با توجه به رویکرد تئاتر خیابانی می‌توان از این گونه تئاتری به خوبی حتی در اوقافت فراغت بهره گرفت.

 

 تگ ها

ارسال نظر