آثارهنری من بر مفاهیمی چون وجود ، تعلق ، سنت و هویت متمرکز است

آثارهنری من بر مفاهیمی چون وجود ، تعلق ، سنت و هویت متمرکز است
"اونور هاستورک" Onur Hasturk، هنرمند معاصر ترکیه ای در سال 1983 به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته مینیاتوراز دانشگاه مرمره ترکیه و رشته طراحی از دانشگاه فلورانس است
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر :  ۱۳۲۱۱۹

فرشته ای چنگ می نوازد/ طلا روی کاغذ شفاف/ 2019/ 48 در 69 سانتی متر

 

"اونور هاستورک" Onur Hasturk، هنرمند معاصر ترکیه ای در سال 1983 به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته مینیاتوراز دانشگاه مرمره ترکیه و رشته طراحی از دانشگاه فلورانس است. آثارش تلفیقی از هنرهای سنتی ترکیه و هنر معاصر است. او می گوید: آثارهنری من بر مفاهیمی چون وجود ، تعلق ، سنت و هویت متمرکز است. سعی می کنم با مواجهه با مرزهای اجتماعی، فردی و ذهنیت های شخصی، خودم را پیدا کنم و به تصویر بکشم. درآثارم به مباحثی که با استفاده از زیرساخت های اشراق ، هنر مینیاتور و هنرهای مفهومی پرداخته ام اشاره می کنم.

معتقدم در دوران قرنطینه، ارزشِ زیبایی ها ، آزادی ها و احساساتی  را که قبلا داشتیم  بیشتر متوجه شدیم. شاید از این پس ، ما عمیق تر فکر کنیم و به روشی حساس تر زندگی کنیم. این به نوبه خود به طور طبیعی در کار ما به عنوان هنرمند بازتاب خواهد یافت.

 

اخراج آدم از بهشت/ طلا روی کاغذ مشکی/ 2019/ 56 در 77 سانتی متر

 

با شروع کووید 19 در دنیا، انگیزه من به عنوان هنرمند برای خلق اثر، تا حدودی کاهش یافت. با این حال موفق شدم به روال قبلی خود برگردم و دوباره نقاشی را شروع کنم.

 در حال حاضر سعی می کنم فقط در زمان حال زندگی کنم و بر لحظه اکنون متمرکز باشم. خواندن، تفکرو طراحی کردن را بیشتراز سابق در برنامه هایم گنجانده ام، این باعث می شود زمان برای من با ارزش تر و معنادارتر از چیزی باشد که تصور می کردم. هریک از ما باید تا حد امکان زنده بمانیم ، سرشارازامید باشیم و پربار شویم.

وی تا کنون در نمایشگاه های متعددی در قونیه، استانبول، رُم، فلورانس، واتیکان و مرسین شرکت داشته است.

 

تاجگذاری فرشته/ طلا روی کاغذ شفاف/ 2019/ 48 در 69 سانتی متر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر