نشست هم اندیشی اعضای انحمن جامعه شناسی لرستان در حوزه هنری برگزار شد

نشست هم اندیشی  اعضای انحمن جامعه شناسی لرستان در حوزه هنری برگزار شد
در نشست هم اندیشی اعضای انجمن جامعه شناسی لرستان با ریاست حوزه هنری، بر تعامل همه جانبه انجمن با حوزه هنری و بازشناسی و تقویت ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید شد.
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر :  ۱۳۲۱۱۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری لرستان، رئیس حوزه هنری لرستان در این نشست با اشاره به لزوم توجه به مباحث جامعه شناسی و ضرورت توجه به ان در تقویت زیرساخت های فرهنگی وهنری اظهار داشت: نیاز است در این عرصه آسیب شناسی لازم بعمل آمده و متناسب با نیازهای موجود برنامه ریزی مناسب انجام شود.
محمد کرم اللهی افزود: ضروری است با دیدگاههای کارشناسی، اولویت بندی دقیقی ازمسائل و اسیب های اجتماعی و فرهنگی استان صورت گرفته و با هدف کاهش این مسائل طرح هایی از سوی نهادهای علمی و بخصوص انجمن جامعه شناسی ارائه شود.
وی، ارایه درک صحیح از پدیده ها و مسایل اجتماعی استان و شناخت ابعاد و ویژگیهای آنها ،اصلاح و تغییر نگرش ها و شناسایی ظرفیت ها و فرصت های فرهنگی استان را از جمله مهمترین مسایل مورد توجه ذکر کرد.
وی تصریح کرد: حوزه هنری امادگی دارد نشست های علمی و منطقه ای با حضور کارشناسان و اساتید در راستای تحقق توسعه فرهنگی و بررسی مسایل و مشکلات و معضلات استان برگزار نماید.
رئیس انجمن جامعه شناسی لرستان نیزدر این جلسه به تشریح و آسیب شناسی وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی استان و معرفی فعالیت های انجمن جامعه شناسی لرستان پرداخت.
مجتبی ترکارانی همچنین به طرح زمینه های همکاری بین انجمن جامعه شناسی و حوزه هنری اشاره کرد و افزود :با اجرای برنامه های مشترک بین این دو نهاد می توان گام های خوبی در جهت تقویت و توسعه فرهنگی استان برداشت.
وی همچنین پیشنهاداتی در زمینه نحوه تعامل حوزه هنری و انجمن جامعه شناسی مطرح کرد. که از ان جمله می توان به
برگزاری دوره های آموزشی، نشست پژوهشی، انجام پژوهش های مرتبط، بررسی و تهیه پیوست های فرهنگی و اجتماعی برای پروژه های مختلف عمرانی و فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد.
وی در پایان به ارائه راهکارهایی در خصوص مسائل درون سازمانی و آسیب شناسی حوزه هنری کشور پرداخت و بر برگزاری جلساتی به منظور تشریح و تببین تحولات اجتماعی استان در جهت تولید محتواهای فرهنگی، هنری مرتبط با نیاز روز جامعه و عرصه فرهنگ و هنر کشور و استان تاکید کرد.تنظیم تفاهم نامه حوزه هنری با انجمن جامعه شناسان، تهیه پیوست فرهنگی اجتماعی ، برنامه آموزشی و برنامه های اجرایی و نشست های علمی متناسب با حضور اساتید درون و برون استانی از جمله توافقات مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب ها: جامعه

ارسال نظر